Citat:
Ursprungligen postat av Vardon
Dieslen med 2.5 Tdi motorn drar väl strax under litern med (-98) och det med släp (cirka 7 meter långt, 2 meter högt). Skön att köra och känns inte klen. (50 000 mil ska inte vara några problem med den motorn).
Hittar du med 2.8 TDI ska du springa från platsen...
Bensinmodell av ungefär samma årsmodell verkar nästan ligga uppåt 1.5 liter med samma släp. Vet inte riktigt vad den drar utan släp.. Men oxå pigg och trevlig.
Rost , tja det är väl varken mer eller mindre än på andra bilar.
Dieslar verkar vara svåra att hitta överhuvudtaget...kanske mestadels företag som har dom och inte säljer så ofta. Och är dom till salu så har dom för många mil på sig för att man ska vilja köpa. Jag har hittat en caravelle 98:a som gått 26 kmil. Ser på bilderna jag fått jävligt fräsch, inredningen ser ut att vara i kanonskick. Enligt uppgift från säljaren så har den på regelbunden service.
Jag ska titta på den på plats i helgen tänkte. Vad skall man se efter för fel? Den är manuellt växlad. Säljaren begär strax över 50 papp för den. Och jag tycker att det verkar vara rimligt. Åtminstone om man jämför med priser för andra caravelles därute så ligger priset i nivå med dessa.