2007-06-07, 11:16
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Det verkar som du har rätt

Tog en sväng på mediearkivet och hittade detta från Aftonbladet -98:

Vilken trevlig liten anekdot att spara i minnet

Ceru, kan man hitta domslutet?
2007-06-07, 11:19
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Ceru, kan man hitta domslutet?
Enklast är nog att ringa Lunds Tingsrätt. Om du gör dig det besväret skulle det vara uppskattat om du scannade domen och lade upp den någonstans.
2007-06-07, 12:18
Medlem
Kuyichis avatar
Ännu mer OT raderat. Kom ihåg att tråden ligger i juridikforumet. Vill ni diskutera händelsen i övrigt rekomenderar jag en trådstart någon annanstans. / mod
2007-06-07, 12:23
Medlem
H.E.L.s avatar
Hur har det gått?
Var det pinsamt att stå hos rektorn och förklara innebörden med tubgirl?

Att något så harmlöst bus kan få så stora konsekvenser är sorgligt.
Hoppas verkligen att du inte blir avstängd och missar studenten.
2007-06-07, 13:27
Medlem
MortalSins avatar
Jag skall träffa dom 16:00, så jag kan kanske updatera runt 17:30 skulle jag tro.
2007-06-07, 18:55
Medlem
MortalSins avatar
Sådär, jag är inte avstängd nu längre iaf, så jag får ta studenten. Men polisanmälan ligger kvar, så vi får de hur det blir med det sen. Det blev väl inte mycket sagt egentligen.

Rolig notis är väl att dom hittat och läst denna tråden...
2007-06-07, 19:15
Medlem
MortalSins avatar
Jo, dom sa det själva att dom sett tråden. Google är inte så svårt att använda

Att jag inte blev avstängd berodde dels på att dom redan använt de disciplinära åtgärder dom satt upp för missbruk av nätverket/mailsystemet, dels för att det var en engångsföreteelse och dels för att det inte var mitt uppsåt att skicka till så pass många/minderåriga.

Annars finns det inte mycket att säga, förutom att jag fick läsa på KvP att rubriceringen av polisanmälan är sexuellt ofredande.
2007-06-07, 22:16
Medlem
MortalSins avatar
Jag går på den inte så anrika skolan Polhem

Inte så svårt att räkna ut eftersom rektorns namn finns angivet i några av de nyare artiklarna.
2007-06-07, 23:15
Medlem
Woffeltoffels avatar
Sexuellt ofredande? Nä men vaf-n, de måste ju skämta!?
2007-06-08, 02:43
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalSin
Annars finns det inte mycket att säga, förutom att jag fick läsa på KvP att rubriceringen av polisanmälan är sexuellt ofredande.

Du borde nog klara dig. I princip varenda kioskägare gör ju samma sak som du när han har porrtidningar i sina tidningsställ. Där räcker det ju dessutom bara att gå förbi för att se det hu så vedervärdiga snusket. I ditt fall krävdes det ju faktiskt att de drabbade klickade på länken
2007-06-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Sexuellt ofredande? Nä men vaf-n, de måste ju skämta!?

Hehe, det är ju den bästa rubriceringen egentligen, då är chansen att han blir frikänd sannolikt större än om det skulle rört sig om ofredande. Vad är det för jöns som anser att det finns något "sexuellt" över de där vidriga bilderna förresten? Det är ju inget som ger mig erektion precis...
2007-06-08, 13:04
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalSin
Jo, dom sa det själva att dom sett tråden. Google är inte så svårt att använda

Att jag inte blev avstängd berodde dels på att dom redan använt de disciplinära åtgärder dom satt upp för missbruk av nätverket/mailsystemet, dels för att det var en engångsföreteelse och dels för att det inte var mitt uppsåt att skicka till så pass många/minderåriga.

Enligt skollagen så finns det ingen rätt att stänga av dig eftersom du inte gjort något olagligt eller liknande inom skolans område. Att skicka epost utifrån är ingen aktivitet i skolans regi. Det är ungefär på samma nivå som om du skulle skicka paket med bajs i via posten till skolans rektor. Sådant förfarande är klart olämpligt, men får inte hanteras via åtgärder av skolan (typ avstängning). Det är dessutom juridiskt sett inte olagligt, även om det kan verka vara ofredande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in