2007-06-08, 14:40
Medlem
SuperPonthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Du borde nog klara dig. I princip varenda kioskägare gör ju samma sak som du när han har porrtidningar i sina tidningsställ. Där räcker det ju dessutom bara att gå förbi för att se det hu så vedervärdiga snusket. I ditt fall krävdes det ju faktiskt att de drabbade klickade på länken

Det där stämmer väl inte riktigt? Spridningen av tryckt skrift fallar ju under Tryckfrihetsförordningen. Däremot blir vanlig lag tillämplig om man skyltar med porrblaskor, men inte om man har dem i ett ställ. (TF 6:2 1 p.)
2007-06-08, 17:44
Medlem
Woffeltoffels avatar
Då ska jag anmäla Mona Sahlin för sexuellt ofredande eftersom hon är så j-vla ful och äcklig, det väcker anstöt. Hon klär sig dessutom alldeles för sexistiskt och utmanande!
2007-06-08, 19:43
Medlem
Star Witnesss avatar
Stå på dig unge man!

Och grattis till studenten!

Den s.k. tubgirl är ju en närmast klassisk bild och meatspin har även den en given plats i webbens hall of fame.

För övrigt ska jag äta upp min hatt om dom fäller dig för något... Var det nån som sa sexuellt ofredande?? LOL, det e ju bara för mycket! Lärare i gemen är ängsliga torrbollar med mindervärdeskomplex och jag känner igen detta allt för väl... Som sagt, det blåser nog över.
2007-06-09, 22:29
Medlem
deMarus avatar
Rutinerad insats =) trådskaparen!
2007-06-10, 01:16
Medlem
Catlites avatar
Lite offtopic, men en rolig händelse.

En av mina kompisar skrev ut texten "Vi vet vart du gömmer ditt smygskägg, lärarens namn.", han blev permanent avstängd från kommunens nätverk ^^
2007-06-10, 21:06
Medlem
Klantigt eller skickligt?

Hur lyckades du få ut mailet till alla elev. Fanns det nån till alla elever i adresslistan, eller? Du måste väl ha använt skolans epostprogram?
2007-06-11, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Döparn
Hur lyckades du få ut mailet till alla elev. Fanns det nån till alla elever i adresslistan, eller? Du måste väl ha använt skolans epostprogram?
lol,orka att du reggade dig för att försöka få reda på hur du kan bli en copycat.

dessutom så stog det att dem nu fixat så att det inte längre går att göra.

Till trådskaparen : Blev dina föräldrar underrättade om vad du gjort,Självklart är du över 18 eftersom att det här är fb( ),men det finns ingen chans att dem t.om med var med på ditt lilla möte med rektorn och kanske fick se vad det var för bilder du skickat ut?
2007-06-11, 15:14
Medlem
wises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Döparn

Det finns ju så sk grupplistor, på mitt campus har varje kurs en lista som kan nås externt utanför mailsystemet.
2007-06-11, 23:04
Medlem
MortalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamer*
Blev dina föräldrar underrättade om vad du gjort,Självklart är du över 18 eftersom att det här är fb( ),men det finns ingen chans att dem t.om med var med på ditt lilla möte med rektorn och kanske fick se vad det var för bilder du skickat ut?
Nej mina föräldrar blev inte underrättade, släppte själv det till min mamma men ingen annan i familjen vet om det. Rektorn sade att jag kunde ta med dem till mötet dock, vilket jag tackade nej till. Och nej, jag har inga planer på att visa henne bilderna...
2007-06-12, 15:56
Medlem
Asons avatar
Haha, riktigt kul gjort. Hoppas det går bra och att du inte får böta etc ;P
2007-06-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ason
Haha, riktigt kul gjort. Hoppas det går bra och att du inte får böta etc ;P
Ne, som sagt tidigare lär han ju inte få nåt åtal/böter,
skulle förvåna mig isånnafall då han enligt mig ej förtjänar det.
Så allvarligt var det väl inte efter allt.
2007-06-12, 18:32
Medlem
Liin_Me_Cneens avatar
Fan va rolig tråd! Kan se framför mig hur Hans Olsson och övriga humorbefriade reagerade när de fick se Tubgirl!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in