Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-02, 20:18
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Mitt resonemang är inte särskilt kontroversiellt. Våra lagstifare överväger till och med att ändra definitionerna för våldtäkt så att alla samlag där mannen inte inhämtat kvinnans uttryckliga samtycke till samlag är att betrakta som våldtäkt.

Hur kan man vara säker på att kvinnan vill knulla om man inte först frågar henne: vill du knulla med mig nu? Att kvinnan går med på hångel och petting och förefaller vara våt mellan benen innebär inte att hon ger sitt samtycke även till penispenetration.
Du är helt otrolig. Vart i mina inlägg skrev jag att jag rekommenderar män att ge sig på kvinnor och knulla dem utan deras tillstånd? Du lägger ord i min mun och skapar en massa retoriska halmgubbar.

Jag försökte påpeka att feminister är kåta som fan, och att de hycklar när de kallar alla män för våldtäktsmän, för att de själva är hur kåta som helst och vill knulla, men är för upptagna med att hata män och anklaga alla män för våldtäkt.

Sen kommer du och anklagar mig för våldtäkt och offer? Jag tar väldigt allvarligt på sådana anklagelser, speciellt när du saknar bevis och kommer med anklagelser som är helt och hållet baserade på att du misstolkar det jag skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Petronius enligt dig ska man alltså ha en typ skriftlig överensskommelse om att båda samtycker till sex eller?

>.< Vilken romantiker!
Hehe, bra svar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
För att undvika bevissvårigheter i efterhand kan ett skriftligt avtal vara av värde. Tjejen kan naturligtvis ändra sig även om ett skriftligt avtal om samlag har undertecknats, vilket är viktigt att poängtera.
Skriver du avtal med alla brudar du träffar på krogen?
Citat:
Ursprungligen postat av llduce
Jag orkar inte läsa hela tråden, har någon våldtäktsman eller kvinna erkänt ännu? Ingen pk-fjant som levt ett dubbelliv likt hagamannen?
Ingen kommer att erkänna ändå. Lika bra att låsa tråden då den är helt meningslös.
2007-06-02, 20:19
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Du är helt otrolig. Vart i mina inlägg skrev jag att jag rekommenderar män att ge sig på kvinnor och knulla dem utan deras tillstånd? Du lägger ord i min mun och skapar en massa retoriska halmgubbar.

Jag försökte påpeka att feminister är kåta som fan, och att de hycklar när de kallar alla män för våldtäktsmän, för att de själva är hur kåta som helst och vill knulla, men är för upptagna med att hata män och anklaga alla män för våldtäkt.

Sen kommer du och anklagar mig för våldtäkt och offer? Jag tar väldigt allvarligt på sådana anklagelser, speciellt när de saknar bevis och är helt och hållet baserade på att du misstolkar det jag säger.Hehe, bra svar Skriver du avtal med alla brudar du träffar på krogen och så?Ingen kommer att erkänna ändå. Lika bra att låsa tråden då den är helt meningslös.
Det är inte helt osanolikt att en brottsling erkänner sitt brott.
2007-06-02, 20:26
  #51
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raped
jag upplever bara det väldigt konstigt och lite störande att jag blivit så upphängd på våldtäkter och våldtäktsmän efter händelsen, trots terapi...

Det tycker jag inte att du ska oroa dig för. Det är så den mänskliga hjärnan fungerar; den försöker förstå och samla så mycket information som möjligt. till stor del för att kunna skydda sig mot att det händer igen.
Jag var med om våldtäktsförsök och läste därefter allt jag kom över om sexuella övergrepp för att fatta. För det är rätt obegripligt.
Jag har läst att konfrontationer med gärningsmannen ska ge en svar på ganska många frågor och göra det lättare att förstå och släppa, men jag vet att det är fruktansvärt jobbigt. Mig har det hjälpt en del, men det var som sagt bara ett försök, han lyckades inte.
2007-06-02, 20:53
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Du är helt otrolig. Vart i mina inlägg skrev jag att jag rekommenderar män att ge sig på kvinnor och knulla dem utan deras tillstånd? Du lägger ord i min mun och skapar en massa retoriska halmgubbar.

Jag har aldrig hävdat att du rekommenderar män att våldta kvinnor.

Citat:
Jag försökte påpeka att feminister är kåta som fan, och att de hycklar när de kallar alla män för våldtäktsmän, för att de själva är hur kåta som helst och vill knulla, men är för upptagna med att hata män och anklaga alla män för våldtäkt.

Jaha. Feminister är alltså kåtare än andra kvinnor? Detta vet du eftersom...?

Citat:
Sen kommer du och anklagar mig för våldtäkt och offer? Jag tar väldigt allvarligt på sådana anklagelser, speciellt när du saknar bevis och kommer med anklagelser som är helt och hållet baserade på att du misstolkar det jag skriver.

Jag har inte anklagat dig för våldtäkt. Det jag har hävdat är att du mycket väl kan ha våldtagit en tjej om du har knullat henne utan att först inhämta hennes muntliga tillstånd att bli knullad.

Citat:
Skriver du avtal med alla brudar du träffar på krogen?

Jag träffar inga brudar på krogen. Men om jag gjorde det skulle inte särskilda avtal behövas eftersom bruden bara genom att befinna sig på krogen redan har samtyckt till penispenetration.
2007-06-02, 21:46
  #53
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Tack för din kudos, om jag nu ska tolka det som så.

Det där med "potentiella våltäktsmän" är annars rätt så ordentligt missuppfattat då utsprunget till det utrycket kommer härifrån (och det var väl typ 20 år sedan hon skrev det? Konstigt nog så lever det kvar precis som det påstådda uttalandet om att Gudrun Shyman anser att vi ska införa en "mansskatt".):

Alla män är potentiella våldtäktsmän av Maria-Pia Boethius:

"Alla män är potentiella våldtäktsmän.
Det är det påstående som gör män mest rasande av allt. Män som aldrig skulle drömma om att våldta en kvinna blir djupt förolämpade och vänder sig i vrede mot hela debatten. Det ges en föreställning om att det är kvinnorna som hittat på detta uttryck för att sätta dit alla män: Alla män är potentiella våldtäktsmän.

Men jag skulle vilja påstå att det inte alls är kvinnor som grupp som påstår detta. Jag vill påstå att det är den allmänna moralen som myntat detta uttryck, en moral som också de oskyldiga männen ansluter sig till om de tänker efter. Jag vill tvärtom påstå att det är kvinnorna som mest hårdnackat sätter sig emot detta påstående och i handling visar att de inte tror att "Alla män är potentiella våldtäktsmän".

För det är kvinnor som framhärdar i att följa med nystiftade bekantskaper hem på fika, det är kvinnor som framhärdar i att låta sig skjutsas hem av relativt okända män, det är kvinnor som släpper in sin exsambo eller exmake även om relationen är känslig, det är kvinnor som låter en nyfunnen vän följa med upp. Tusentals gånger varje dygn framhärdar kvinnor i sin tro att män är människor att respektera och känna tillit till.

Och i de allra flesta fall har de självfallet rätt.

Men i de fall då kvinnan tog fel, då mannen hon framhärdade i att lita på förvandlas till våldtäktsman, då är den där samhälleliga moralen där och dömer:

-Du borde inte ha liftat!
-Du borde inte ha låtit honom köra dig hem! Du kände ju honom knappast!
-Hur fasen kunde du vara så dum att du gick med honom hem!
-Men herregud, hur kunde du släppa in honom!
-Jamen varför lät du honom kyssa dig?

Det syns inte utanpå en man om han är en tänkbar - en potentiell - våldtäktsman. Därför menar jag att det är den samhälleliga moralen - och inte alls kvinnorna - som med sina häpnadsväckande och ogenomtänkta förebråelser säger: Alla män är potentiella våldtäktsmän."

-----------------------------------------------------------------

Jag skulle nog tro att detta förklarar vad jag försökt att säga - det är inte den enskilda människans handlande som är utsatt för allmänhetens "dom"; det är handlandet i kombination med kön och förväntningar om hur någon av ett specifikt kön ska uppföra sig/reagera/handla som får "allmänheten" att förfäras/döma/handla (i ord eller handling).

Påståendet "Män kan inte våldtas" (vilket Märta Tikkanen skrev en roman om på 70-talet) är precis lika aktuellt fortfarande då många fortfarande lever efter dessa cementerade könsrollsstereotyper att män endast har sex (läs: får erektion) om de är kåta och att kvinnor är kåta om de har sex. (Även om kvinnorna själva inte ser det som att de "haft sex".)


Oj

Ja även om det inte var direkt riktat till dig , det ovanför "stjärnorna", så kanske det blev otydligt ändå..

Men jag skall inte förneka att det var kul att höra din tes kring det hela. Det kanske var i ett gott syfte den kampanjen. Dock så anser jag personligen att det är ändå fel att skriva "Alla männen..." i.o.m den anledningen då det inte gäller alla män alls.(Kan ju ha med att göra att jag är individualist och Equalist) För mig symbolisera det att "män är onda" och "kvinnor är offer" något som genomsyrar den mediala/officiella feminism-debatten efter den kampanjen.. Sånt skapar ingen debatt utan skapar förakt snarare... Och något som inte "alla feminister..." sluter sig kring heller med sådana utlåtande..
Hade ju varit bättre om det hade gått ut nyktert med en sådan kampanj för att varna tjejer för att de kan bli våldtagna, misshandlade etc..




P.S

Till TS sorry att det blev lite OT..
2007-06-02, 21:53
  #54
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Petronius enligt dig ska man alltså ha en typ skriftlig överensskommelse om att båda samtycker till sex eller?

>.< Vilken romantiker!


Inte alls dumt i praktiken i synnerhet om det kommer vid ONS...
För sex är ju egentligen så mycket mer än "snoppen i musen & sen skava ut-och-in"

Då det även finns faktiskt tjejer som ångrar att de har haft sex med en kille och anmäler honom falskenligt sedan för våldtäkt.. det försvårar ju för tjejer som blir utsatta för våldtäkt och för att inte tala om hur det blir för killen sen som blir anklagad, även om han bli friad, så försvinner ju inte misstron kring honom ändå... Och för att inte tala om hur DEN killen mår för att blivit ö.h.t anklagat för ett brott han aldrig begick..
2007-06-02, 22:03
  #55
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag träffar inga brudar på krogen. Men om jag gjorde det skulle inte särskilda avtal behövas eftersom bruden bara genom att befinna sig på krogen redan har samtyckt till penispenetration.

Okey.. Först anser du att det skall vara "skriftligt" samtycke och sen så anser du att kvinnor som är på krogen har get sitt samtycke bara för att de befinner sig på krogen.. Så enligt dig så får man som kvinna inte gå ut på krogen och supa tillsammans med vänner eller bara att umgås med folk..??

Var ligger logiken i ditt resonemang genom att hävda detta fjanteri om att tjejen per automatik gett sitt samtycke till penispenetration bara för att hon är på krogen?
2007-06-02, 22:06
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Okey.. Först anser du att det skall vara "skriftligt" samtycke och sen så anser du att kvinnor som är på krogen har get sitt samtycke bara för att de befinner sig på krogen.. Hur funkar din hjärna? Så enligt dig så får man som kvinna inte gå ut på krogen och supa tillsammans med vänner eller bara att umgås med folk..

Samtycket behöver inte alls vara skriftligt. Bevisvärdet är säkert större om man t ex spelar in det på sin mobiltelefon.

För övrigt anser jag att det är dumt att supa. Det är även dumt att ta allt som skrivs på allvar, särskilt om det är utrustat med en gul gubbe.
2007-06-02, 23:58
  #57
Medlem
Jomazis avatar
Alt sex till feminism. / mod
2007-06-03, 00:19
  #58
Medlem
saprofyt.s avatar
Uppger man att man våldtagit någon här, finns det inte en risk att polisen knackar på dörren då? Kanske en dum fråga, men jag har ingen aning.
2007-06-03, 02:03
  #59
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raped
Det borde väl finnas FB:are som begått våldtäkt? Har du? Är det något du kan tänka dig göra igen?

Jag är nyfiken...

Jag skulle vilja våldta dig! Eh? Vart vill du komma egentligen? En skittråd som hör hemma i papperskorgen.
2007-06-03, 02:18
  #60
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jaha. Feminister är alltså kåtare än andra kvinnor? Detta vet du eftersom...?
Kvinnor som kvinnor. Det spelar ingen roll vilken ideologi eller religion de följer, eller vilket ursprung de har. Sexuell läggning är också irrelevant. Alla kvinnor är kåta.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback