2007-06-02, 11:28
Medlem
wahlizs avatar
Satt och använde min dator då alla rutor låste sig. Försökte att trycka ctrl + alt + del men inget hände. Blev då tvungen att starta om datorn, genom att hålla in "av/på"-knappen. Datorn stängde av sig, men sedan när jag skulle sätta på den igen blev det bara svart. Som om skärmen inte får kontakt med datorn samt att hårddisken lyser som om den vore på till en början, men släcks sedan efter ett kort tag, men datorn surrar ändå som om den vore på precis som vanligt. Det är inte så att skärmen är ur eller något sådant allt sitter i som det ska, vad kan det vara?
Citera
2007-06-02, 13:04
Medlem
Har du försökt starta i felsäkert läge?
du trycker på nån F(siffra) knapp i början när du bootar, jag kommer inte ihåg vilken det är det får du googla på.
Om du kommer in i datorn då så kan du installera om dina grafikkorts drivrutiner, för det fick jag göra på morsans dator när skärmen slutade fungera som den skulle.
Citera
2007-06-02, 15:25
Medlem
sandra_ns avatar
Låter som din dator är lite trött och vill sova. Just i detta senariet kan det vara vad som helst, nästan. Kan vara grafikkortet som har pajat, men det tror jag inte då datorn skull pipa. Lika så om minnet skulle ha gett sig. Så då funderar jag på CPUn som inte vill mer. Disken eller att Windows är det inte, för då skulle datorn startat och du skulle se grejer på skärmen. Men eftersom disken inte börjar att ladda när du startar den så är det sämre. Då jag funderar på att det är CPUn, och då den är paj så piper inte datorn heller, den är stendöd (arbetsmässigt), sen att fläktar, disken börjar snurra etc. är en annan sak.

Kolla CPUn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in