2007-06-02, 11:28
Medlem
wahlizs avatar
Satt och anvnde min dator d alla rutor lste sig. Frskte att trycka ctrl + alt + del men inget hnde. Blev d tvungen att starta om datorn, genom att hlla in "av/p"-knappen. Datorn stngde av sig, men sedan nr jag skulle stta p den igen blev det bara svart. Som om skrmen inte fr kontakt med datorn samt att hrddisken lyser som om den vore p till en brjan, men slcks sedan efter ett kort tag, men datorn surrar nd som om den vore p precis som vanligt. Det r inte s att skrmen r ur eller ngot sdant allt sitter i som det ska, vad kan det vara?
Citera
2007-06-02, 13:04
Medlem
Har du frskt starta i felskert lge?
du trycker p nn F(siffra) knapp i brjan nr du bootar, jag kommer inte ihg vilken det r det fr du googla p.
Om du kommer in i datorn d s kan du installera om dina grafikkorts drivrutiner, fr det fick jag gra p morsans dator nr skrmen slutade fungera som den skulle.
Citera
2007-06-02, 15:25
Medlem
sandra_ns avatar
Lter som din dator r lite trtt och vill sova. Just i detta senariet kan det vara vad som helst, nstan. Kan vara grafikkortet som har pajat, men det tror jag inte d datorn skull pipa. Lika s om minnet skulle ha gett sig. S d funderar jag p CPUn som inte vill mer. Disken eller att Windows r det inte, fr d skulle datorn startat och du skulle se grejer p skrmen. Men eftersom disken inte brjar att ladda nr du startar den s r det smre. D jag funderar p att det r CPUn, och d den r paj s piper inte datorn heller, den r stendd (arbetsmssigt), sen att flktar, disken brjar snurra etc. r en annan sak.

Kolla CPUn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in