Hej allihopa och Nate Black. Lol,
Jag undrar lite om överklockning, som jag sagt i ett tidigare inlägg så har jag införskaffat mig en ny dator, älskar den. Nu undrar jag bara lite om hur jag ska överklocka min processor snäppet högre,
Jag köpte en E6320 (1.86GHz) och har nu överklockat den till 2.45GHz, då ligger FSB(?) på 350, och jag har satt strömtillförseln på "auto" i BIOSet, (kunde aldrig tro att överklockning kunde vara såhär lätt,,), jag provade skriva in 400 men då kunde datorn inte äns starta, 370 var för mycket när det väl kom in i windows, 360 har fungerat men kör endå i 350 för säkerhets skull, nu undrar jag, eftersom jag har en så fet CPU-fläkt, och inbyggd kylning i moderkortet (GA-P35-DQ6), och med ett chassi som har 3 st fläktar,,,,, borde jag inte kunna överklocka processorn ännu mer? iallafall till 3 GHz? Processorn har aldrig överstigit 35 grader av vad jag sett, så jag tror att det är strömtillförlsen jag måste mixtra med.. Jag vill dock inte att processorn ska bli för varm... Jag tycker väl att 50-55 grader under belastning låter okej.. Hjälp plz

..