2007-06-01, 20:58
Medlem
Någon som möjligen har koll på vad den fil eller mapp heter som innehåller alla bokmärken som man har lagrat i firefox?
Har letat och letat men utan resultat, behöver dela med mig av alla bokmärken till en polare..
Tack på förhand.
Citera
2007-06-01, 21:18
Medlem
Belldozers avatar
Jag kör inte windows just nu, men om jag minns rätt finns den under 'Documents and Settings/din_användare/' någonstans. Filen heter 'bookmarks.html' . Det finns även plugins till firefox som synkar dina bookmarks mot en server, vilket ger dig möjligheten att kunna använda dem trots att du inte är vid din egen dator. =)
Citera
2007-06-01, 21:24
Medlem
Har faktiskt kopierat hela min firefox mapp och sitter hos polaren nu så det får bli den i plugins om en sådan finns..
Tittade lite här nu och det finns 13 olika filer, de flesta är .dll, men ingen vars namn skulle skvallra om bokmärken

EDIT tror jag hittade under default /profile.. ska testa och se.
Citera
2007-06-01, 21:27
Medlem
Knepigt, den hette bookmarks och var en HTML-fil ( som jag har fattat att det ska vara) men det hände inget nämnvärt när jag ersatte polarens fil med min..

Löste sig, tråden kan raderas...
Citera
2007-06-02, 06:39
Medlem
freakies avatar
Hur löste du problemet då? Det kan ju vara bra att skriva det i tråden så att andra med samma problem får en lösning.
Citera
2007-06-02, 10:01
Medlem
Norrmannens avatar
Om du har svenska FF, så kan du gå på bokmärken/Ordna bokmärken. Sen "arkiv"
"exportera", välj vars du vill exportera. klart

Din kompis gör samma, fast importera (den filen du sparat) Bookmarks'
Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto