2007-06-01, 20:37
Medlem
Vagabondens avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...084085,00.html

Ser nice ut, men varför Kroatien när frugan är italienska?
Citera
2007-06-01, 23:04
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...084085,00.html

Ser nice ut, men varför Kroatien när frugan är italienska?

... eller Sverige eftersom Bildt är svensk? Kroatien är väl bra & billigt gissar jag?
Citera
2007-06-01, 23:12
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
... eller Sverige eftersom Bildt är svensk? Kroatien är väl bra & billigt gissar jag?

Va?
Jag undrade varför han hade ett hus i Kroatien då hans fru är italienska. Geografi A säger att Italien ligger på andra sidan Adriatiska Havet, mot vilket Bildts hus har utsikt.

Att han är svensk är väl irrelevant?
Citera
2007-06-01, 23:26
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Jag undrade varför han hade ett hus i Kroatien då hans fru är italienska.

Och min kommentar var, varför inte, men det kanske var för svårt att förstå?
Citera
2007-06-02, 14:53
Medlem
Kronans avatar
Kroatien är ett semesterparadis även för italienare. Finns ställen där man nästan uteslutande pratar italienska i kroatien, vet dock inte om detta är ett utav dom..
Citera
2007-06-02, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
Kroatien är ett semesterparadis även för italienare. Finns ställen där man nästan uteslutande pratar italienska i kroatien, vet dock inte om detta är ett utav dom..

Nästan de flesta kuststäderna har lite från "Italien" kvar och många kan italienska.

Men det är nog inte skälet. De valde Kroatien för det är fint land och det är väll inget konstigt med att han har ett hus där oavsett härkomst ?
Citera
2007-06-02, 16:59
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Det är billigt och simpelt, helt i Bildt-anda. Varken han eller kvinnset lär bry sig om vilket land det ligger i.
Citera
2007-06-03, 10:18
Medlem
nazipoliss avatar
Vem vill inte bo granne med en jugge
Citera
2007-06-03, 13:28
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toninho
Nästan de flesta kuststäderna har lite från "Italien" kvar och många kan italienska.

Men det är nog inte skälet. De valde Kroatien för det är fint land och det är väll inget konstigt med att han har ett hus där oavsett härkomst ?

Nja, det tror jag inte på. Det är geografiskt nära till Italien, många kan Italienska osv. Det är populärt både i Italien och Sverige så någon slump var det nog inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in