• 1
  • 2
2007-06-01, 18:44
Medlem
Sitter här o läser om brödraskapet och bara kom o tänka på den uppmärksammade rättegången mot BSK när dom våldgästade Bengalos MC´s party i Uddevalla.

Vad var det som egentligen hände och vad blev domarna?

Bor själv i stan men detta blev det tyst om ganska fort så fort rättegången var över.
Citera
2007-06-01, 18:47
Medlem
Isnatts avatar
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=145&a=338309
Citera
2007-06-01, 18:49
Medlem
Tackar.

Internetsökning och jag är tydligen inte bästa vänner.

Var ett väldans rabalder om detta minns jag när det väl hände,och som vanligt så ryktades det både till höger o till vänster
Citera
2007-06-01, 20:24
Medlem
Löwenhertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction
Sitter här o läser om brödraskapet och bara kom o tänka på den uppmärksammade rättegången mot BSK när dom våldgästade Bengalos MC´s party i Uddevalla.

Bor själv i stan men detta blev det tyst om ganska fort så fort rättegången var över.

Jag vill tipsa om den här tråden:

http://www.flashback.org/showthread...50#post4674350
Citera
2007-06-03, 04:23
Medlem
gatusmarts avatar
Minns att nån tidning visade skuggade bilder på alla inblandade med lite bakgrunds info om alla. Finns den artikeln på nätet, nån som vet.
Citera
2007-06-13, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction

Några BSK killar kom oinbjudna till en Bengalos fest, satt och hade det trevligt. Så kom det fram en full vimsig snubbe som sympatiserar med Bengalos och provocerade en kille från BSK D.... Denne ger då Bengalos snubben stryk. ( Och han förtjänade det!) Bengalos överhuvuden som jobbar som vakter beslutar sig för att kasta ut BSK sällskapet istället för fyllisen. Tumult och slagsmål uppstår. BSK killarna tar detta som en förolämpning, samlar ihop ett garde från dom olika avdelningarna i Sverige som alla samlas i Uddevalla och drar till Bengalos klubbhus, det dom inte visste var att snutarna hade span på dom sen tidigare. Så snutarna misstänkte att något var på gång när dom såg alla Brödraskaparna. BSK killarna stöter på Bengalos presidenten på en grusväg på väg till klubblokalen och fångar honom och därefter drar manskapet in i lokalen och fångar några till och misshandlar och slår dom. Sen dyker en ensam snut upp först och griper en massa killar som står utanför klubbhuset, därefter kommer resten av snutarna. Synd att Brödraskapet torskade den gången, ren otur! Men det som var så jävla härligt var att fast det var 16 st som var åtalade och som dömdes så var det ingen som öppnade käften!! Strong gjort!! Alla blev dömda till fängelse i tingsrätten, vet ej hur det blev i hovrätten
Citera
2007-06-13, 02:15
Bannlyst
Ja, man får va om sej och kring sej!
Citera
2007-06-13, 02:25
Bannlyst
Heter de verkligen "Bengalos"? På skånska betyder bengalo att man är lätt förståndshandikappad. Ordet förekommer exempelvis i Danne Stråheds Fönsterkuvert där refrängen går:
Ge mig hopp, ge mig tro,
ge mig a-kassa och bo,
och ge mig papper på att jag é bengalo.
Gör Er inga besvär med å finna mig ett knog,
skicka pengarna i fönsterkuvert.

// Roger P.
Citera
2007-06-13, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Heter de verkligen "Bengalos"? På skånska betyder bengalo att man är lätt förståndshandikappad. Ordet förekommer exempelvis i Danne Stråheds Fönsterkuvert där refrängen går:
Ge mig hopp, ge mig tro,
ge mig a-kassa och bo,

// Roger P.

Japp... de heter så...

http://www.bengalos.com/

Bengalo betyder samma här på västkusten... typ dum i huvet..används kanske inte så ofta (längre)... Kolla på google efter bängalo med...

Det är nog det som är meningen med att de valt namnet
Citera
2007-06-13, 14:29
Medlem
Dreamons avatar
Ja det var strongt gjort. Alla 16 var så korkade att de åkte fast.

Det måste bara vara i den kriminella världen man får pris för att man misslyckas.
Citera
2007-06-13, 20:44
Medlem
MOSKVAs avatar
Citat:
Ge mig hopp, ge mig tro,
ge mig a-kassa och bo,

// Roger P.
hheheheheheee
Citera
2007-06-13, 21:20
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
Heter de verkligen "Bengalos"? På skånska betyder bengalo att man är lätt förståndshandikappad.
Har för mig det är zigenarspråk.
De tycker sig vara dumma i huvet för de bara håller på med sina mc.
Var något åt det hållet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in