2007-06-06, 03:34
Medlem
91:an Karlssons avatar
Utstrålar Zlatan verkligen "jag är bäst, ni kan suga min kuk"? Fantastiskt hur folk kan tolka saker.
Citera
2007-06-06, 03:41
Medlem
Mollgans avatar
Jag tycker att Elmander ger ett ödmukt intryck, och jag har svårt att tro att han inte är det. Sen har han säkert ett stort självförtroende, men som en annan skrev så är det en nödvändighet om du vill nå absoluta toppen.
Citera
2007-07-20, 20:36
Medlem
KB886511Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Ehhhh, jag mötte Patrik Elmander i Holmalund på P-10 tiden vid fyra fem tillfällen per år, ganska snart spelade även Johan med de äldre. Sen slog ju mannen igenom runt -99 så att du påstår att han nyss kommit fram säger ju mer om din kunskap om fotboll än min.

Att du läser in att någon är självgod och påklistrad istället för att han skulle vara genuint trevlig så fort (enligt din definition) Johan slår i genom är väldigt jante.

Hehe min vän ifrågasätt inte mina fotbollskunskaper. Elmander gjorde två hyffsade Allsvenska säsonger innan han blev proffs i Holland och försvann i glömska. Sen kom han hem till Allsvenskan igen tre år senare och det var väl egentligen först då folk började uppmärksamma honom. Efter det bar det av ytterligare en säsong till Holland och åter igen var det ingen som brydde sig om honom. Utan att fuska tror jag få ens kan nämna hans två klubbar han spelade för i Holland.

Det var först sommaren 2004 när Johan inte platsade i A-landslaget till Portugal-EM utan istället fick lira U21-EM i Tyskland, som hans genombrott kom. Han var totalt överlägsen de flesta försvaren i den turneringen och bar hela Sveriges landslag på sina axlar. DÅ kom hans genombrott, 2004.. inte tidigare!
Citera
2007-07-20, 20:46
Medlem
AT4s avatar
Har man koll vet man vilka klubbarna var.Glöm inte att många ville ha med honom till EM 2000. Har träffat snubben ett par gånger. Trevlig för att vara från västkusten.
Citera
2007-07-20, 20:57
Medlem
KB886511Bs avatar
Vissa ville ha med Lasse Nilsson till VM 2002.. DET om något är väl ett bevis på att "vissa" sällan har rätt!
Citera
2007-07-20, 21:00
Medlem
Pubertals avatar
Han och Allbäck är väl dom enda i landslaget som gör ett vettigt intryck i intervjuer? Alla andra (undantaget Zlatan som VERKLIGEN är självgod om än ej påklistrad) verkar vara vandrande klyschor som gör sitt bästa för att framställa sig så opersonliga och intetsägande som det är möjligt (Månne har dom gått i Henke Larssons mediaskola?). Sedan om allt detta är intränat från Elmanders sida skiter jag faktiskt fullständigt i: det är bara så skönt att slippa en fotbollsspelare som snackar om att "bollen är rund" och "vi tar en match i taget".
Citera
2007-07-21, 17:07
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Utan att fuska tror jag få ens kan nämna hans två klubbar han spelade för i Holland.

Feyenoord och Heerenveen.

I övrigt så verkar han ju vara en trevlig killen och ger ett bra intryck.
Sen så har ju han utvecklats mycket dom senaste åren då han fick Laudrup som tränare i Bröndby.

Pubertal:

Skulle vilja säga att dom flesta "äldre" i landslaget ger ett rätt vettigt intryck, om man räknar bort Henke och Mellberg.
Citera
2007-07-21, 17:57
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Feyenoord och Heerenveen.

I övrigt så verkar han ju vara en trevlig killen och ger ett bra intryck.
Sen så har ju han utvecklats mycket dom senaste åren då han fick Laudrup som tränare i Bröndby.

Pubertal:

Skulle vilja säga att dom flesta "äldre" i landslaget ger ett rätt vettigt intryck, om man räknar bort Henke och Mellberg.

Jag tror iof att han var i NAC Breda inte Heerenveen
Citera
2007-07-21, 23:25
Medlem
Cap. Morgans avatar
Elemander ger inget sympatiskt intryck. Den typ av spelare som kan vara nöjd efter en 5-1 torsk bara han har gjort mål...

På tal om mål så är han ju ingen bomber direkt. Lite Klas Ingesson typ med bra löpsteg, ork och kämpartag men begränsad talang. Inget ont om varken Ingesson eller Elemanders förmåga att göra nytta på en fotbollsplan men forward är kanske inte rätt plats...

"...of course, that's just my opinion. I could be wrong."
Citera
2007-07-22, 00:30
Moderator
Gromguttens avatar
Hej! Så länge det sportsliga står i fokus är det ok här, om ni vill ha mer fokus på skvaller kan det vara smart att starta en tråd om personen Elmander i skvallerforumet i stället. Nu är vi lite på gränsen men så länge sporten dominerar så får den leva. Annars faller bilan...

/mod
Citera
2026-06-22, 19:13
Medlem
Ganska kass som bisittare till de som refererar från fotbolls VM 2026
Johan Elmander pratar hela tiden sönder referaten med för mycket detaljer och analyser vilket gör att man tappar fokus på själva matchhändelserna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in