2007-06-04, 20:35
  #13
Medlem
Vagabondens avatar
Dö, jantelag. DÖ!!!

Nej, men sluta upp nu.
Ska varje framgångsrik svensk fotbollspelare som börjar bryta sig loss ifrån janteträsket börja kallas "självgod" och annat trams?
Killen är sjukt bra, ska spela CL nästa år och är en slitvarg. Ja, då får man tycka att man är bra!

Tänk om alla svenskar var som Tobias Linderoth, Anders Svensson, eller Gud förbjude, Johan Oremo...
Citera
2007-06-04, 20:40
  #14
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Nej, men sluta upp nu.
Ska varje framgångsrik svensk fotbollspelare som börjar bryta sig loss ifrån janteträsket börja kallas "självgod" och annat trams?
Killen är sjukt bra, ska spela CL nästa år och är en slitvarg. Ja, då får man tycka att man är bra!

Tänk om alla svenskar var som Tobias Linderoth, Anders Svensson, eller Gud förbjude, Jens Oremo...

Johan Oremo
Citera
2007-06-04, 20:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zola
Tycker att elmander är så jävla grym, jag har en polare som träffade honom när det var nån landskamp här i sverige. Elmander stannade med min kompis tog bilder med han och dom pratade lite men men big up för Elmander just nu tycker jag han är bättre än Mediah#ran Zlatan

Elmander verkar vara en snäll kille som utan tvivel är en bra fotbollsspelare. Eftersom han inte gjort något väsen av sig så är det svårt att ha någon åsikt om honom.

Mediehora!? Är det grundat på att Zlatan söker upp journalister och ställer upp i alla möjliga sammanhang? Utveckla.

OT:
Bra avatar.
Citera
2007-06-04, 21:10
  #16
Medlem
Cruachans avatar
Det fanns en tid då jag ogillade Elmander för hans ibland självgoda uppträdande men även för hans groteska ögonbryn. Nåja, det är glömt nu, han är ju trots allt grymt bra och verkar faktiskt ganska trevlig.
Citera
2007-06-05, 10:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Hehe antar att Elmander är lite för ny för folk att leta fel på.. jaja ni är unga det kommer. Själv har jag haft koll på honom i många år. Hade en polare som mötte honom i Gothia Cup i mitten av 90-talet. Stor talang redan då såklart.

Btw vad har jantelagen med påklistrat bettende och självgodhet att göra? Någon borde nog läsa på lite här.. spelar iofs ingen roll, jag är allt annat än janteaktikg

Ehhhh, jag mötte Patrik Elmander i Holmalund på P-10 tiden vid fyra fem tillfällen per år, ganska snart spelade även Johan med de äldre. Sen slog ju mannen igenom runt -99 så att du påstår att han nyss kommit fram säger ju mer om din kunskap om fotboll än min.

Att du läser in att någon är självgod och påklistrad istället för att han skulle vara genuint trevlig så fort (enligt din definition) Johan slår i genom är väldigt jante.
Citera
2007-06-05, 13:22
  #18
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zola
Tycker att elmander är så jävla grym, jag har en polare som träffade honom när det var nån landskamp här i sverige. Elmander stannade med min kompis tog bilder med han och dom pratade lite men men big up för Elmander just nu tycker jag han är bättre än Mediah#ran Zlatan
Zlatan är väl ungefär lika mkt mediahora som Tony Montana är kommunist.
Asfräckt att din polare har träffat Elmander förresten, det tillför rätt mkt till diskussionen. Inget du säger bara för att få uppmärksamhet va?
Självmål är bara förnamnet
Citera
2007-06-05, 14:09
  #19
Medlem
Eastons avatar
Elmander är så jävla bra!!
Citera
2007-06-05, 16:50
  #20
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Ehhhh, jag mötte Patrik Elmander i Holmalund på P-10 tiden vid fyra fem tillfällen per år, ganska snart spelade även Johan med de äldre.

Får man fråga vilken klubb du representerade?
Citera
2007-06-05, 18:28
  #21
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Elmander är så jävla bra!!
Okej, då känner vi till din åsikt.

Som Djurgårdare måste jag ju älska Elmander, den tiden han tillbringade på Stockholmsstadion glömmer jag aldrig. Att han efter det har lyft ett helt lag i franska ligan gör ju inte honom sämre. Jag förstår verkligen inte varför Lagerbäck petade Zlatan tidigare i VM så Elmander kunde få spelat.
Citera
2007-06-05, 22:55
  #22
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Okej, då känner vi till din åsikt.

Som Djurgårdare måste jag ju älska Elmander, den tiden han tillbringade på Stockholmsstadion glömmer jag aldrig. Att han efter det har lyft ett helt lag i franska ligan gör ju inte honom sämre. Jag förstår verkligen inte varför Lagerbäck petade Zlatan tidigare i VM så Elmander kunde få spelat.

Han hade inte fått sitt riktiga genombrott då, så Lasse visste väl inte riktigt vad han gick för. Eller så visste Lasse, men var för feg.
Citera
2007-06-05, 23:06
  #23
Medlem
smiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Okej, då känner vi till din åsikt.

Som Djurgårdare måste jag ju älska Elmander, den tiden han tillbringade på Stockholmsstadion glömmer jag aldrig. Att han efter det har lyft ett helt lag i franska ligan gör ju inte honom sämre. Jag förstår verkligen inte varför Lagerbäck petade Zlatan tidigare i VM så Elmander kunde få spelat.
Därför att Zlatan är en av världens bästa fotbollspelare och Elmander är ju inte riktigt där än. (och var det defenitivt inte för ett år sen)
Skulle Lagerbäck bytt ut nån skulle han plockat Henke, som tyvärr var riktigt dålig.
Citera
2007-06-05, 23:29
  #24
Medlem
rymdraketens avatar
Jag tycker bara att det är riktigt fånigt av dig att sitta och spekulera i hurvida han intervjuar sig själv i duschen eller inte, du har väl aldrig träffat människan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in