2007-06-01, 13:25
Medlem
HarryHarry_s avatar
Hej alla Flasbackare .

Hungern tog in och mamma är icke hemma och jag blev sugen på att koka makaroner och hälla i lite krossade tomater . hur gör jag detta bäst? koka makaroner och hälla i krossade tomar samtidigt som jag kokar? vänta med att hälla i dem krossade tomaterna tills jag tömt allt på vatten och det i princip börjar bli färdigt? bör jag värma dem krossade tomaterna och isåfall hur?

Ja jag vet jag är sämst på detta och därför frågar jag er
Citera
2007-06-01, 13:30
Medlem
dilevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryHarry_
Hej alla Flasbackare .

Hungern tog in och mamma är icke hemma och jag blev sugen på att koka makaroner och hälla i lite krossade tomater . hur gör jag detta bäst? koka makaroner och hälla i krossade tomar samtidigt som jag kokar? vänta med att hälla i dem krossade tomaterna tills jag tömt allt på vatten och det i princip börjar bli färdigt? bör jag värma dem krossade tomaterna och isåfall hur?

Ja jag vet jag är sämst på detta och därför frågar jag er

Nej du steker lite lök + vitlök + olja i en panna släng sedan i krossade toamter + basilika + svartpeppar + salt. Låt puttra långsamt medans du kokar makaronerna. När makaronerna är färdiga häller du såsen över.
Citera
2007-06-01, 13:33
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dileva
Nej du steker lite lök + vitlök + olja i en panna släng sedan i krossade toamter + basilika + svartpeppar + salt. Låt puttra långsamt medans du kokar makaronerna. När makaronerna är färdiga häller du såsen över.

Plus en skvätt balsamvinäger och en nypa socker.

WTF, om man inte kan koka makaroner och krossade tomater har man nog inte i ett kök att göra
Citera
2007-06-01, 13:37
Medlem
HarryHarry_s avatar
kan man hälla i lite championer samtidigt som man steker löken ?
Citera
2007-06-01, 13:40
Medlem
karma chamelions avatar
Citat:
Det gar sakert bra
Citera
2007-06-01, 13:40
Medlem
Klngs avatar
Citat:
Ja.
Citera
2007-06-01, 13:49
Medlem
HarryHarry_s avatar
Det blev bra och resultat är även gott. Ännu en tumme upp för Flashbacks snabba service
En aning sur vad för fel gjorde då då??

Det tackar vi för
Citera
2007-06-01, 13:50
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Det blev bra och resultat är även gott. Ännu en tumme upp för Flashbacks snabba service

Det tackar vi för

Syran i krossade tomater måste balanseras med socker, eller så låter man det koka längre så att sockret i tomaterna frigörs.
Citera
2007-06-01, 14:06
Bannlyst
Citat:

Det tackar vi för

Ja, tomater ska koka länge. De kan koka i princip hur länge som helst - sätt igång med tomatkoket minst en halvtimme innan pastan beräknas vara klar (om det blir en timme gör det ingenting). Släng gärna i lite honung eller socker, det förhöjer smaken på tomaterna. Och glöm inte att krydda! Basilika passar bra till tomat. Och så salt och peppar, såklart.
Citera
2007-06-01, 14:22
Medlem
dilevas avatar
Det är godare att använda hela konserverade tomater och gärna lägga i en eller två skållade kvisttomater som du hackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in