• 1
  • 2
2007-06-01, 13:16
Medlem
selectas avatar
Hejsan!

Har precis skaffat mig photoshop och tänkte höra om någon kan tipsa om bra guider till programmet så man lär sig att kunna göra egna loggor och andra roliga bilder.

Så det är bara att tipsa på, jag vill så gärna lära mig detta programmet.
Tar tacksamt emot andra tips kring programmet också.

Tack på förhand.
Citera
2007-06-01, 13:22
Medlem
Zawamuras avatar
www.good-tutorials.com
Citera
2007-06-01, 13:39
Medlem
googla "tekniken-du-vill-lära-dig" + photoshop +tutorial
Citera
2007-06-01, 17:49
Medlem
z0ks avatar
www.tutorialized.com
Citera
2007-06-02, 12:59
Medlem
www.pixel2life.com

har det mesta faktiskt, olika kategorier osv. Finns även guider till andra program!
Citera
2007-06-02, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CusmaR
www.pixel2life.com

har det mesta faktiskt, olika kategorier osv. Finns även guider till andra program!

Ja den sidan är riktigt bra, rekomenderas!
Citera
2007-06-02, 13:32
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
www.moderskeppet.se

Enklare guider på svenska...
Citera
2007-06-12, 13:03
Medlem
Sweemans avatar
kom ihåg att ställa in dig på en sak o taget! annars blir det för mycket å man lackar
Citera
2007-06-14, 20:40
Medlem
perifärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selecta
Hejsan!

Har precis skaffat mig photoshop och tänkte höra om någon kan tipsa om bra guider till programmet så man lär sig att kunna göra egna loggor och andra roliga bilder.

Så det är bara att tipsa på, jag vill så gärna lära mig detta programmet.
Tar tacksamt emot andra tips kring programmet också.

Tack på förhand.

Loggor gör du (oftast) bäst i andra program, PhotoShop är en bildbehandlingsprogram.
Citera
2007-06-15, 01:12
Medlem
dawess avatar
Att bli bra på photoshop tar tid, anmäl dig till en nybörjarkurs. Ger mer än vad du tror.
Citera
2007-06-15, 14:53
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perifär
Loggor gör du (oftast) bäst i andra program, PhotoShop är en bildbehandlingsprogram.

Ehh, i Paint eller?

Nej, Photoshop är det man använder för att göra loggor, även om det oftast blir mer omständigt än att bara skriva ett namn och välja färg. Sen är det ju skillnad på den lokala frisörsalongens logga och ett multinationellt företags logga...
Citera
2007-06-15, 18:01
Medlem
Snazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Ehh, i Paint eller?

Nej, Photoshop är det man använder för att göra loggor, även om det oftast blir mer omständigt än att bara skriva ett namn och välja färg. Sen är det ju skillnad på den lokala frisörsalongens logga och ett multinationellt företags logga...

Logotyper gör man lämpligen i ett vektorbaserat program - Adobe Illustrator är väl det mest använda, och det jag skulle rekommendera.

Kunden måste kunna printa sin logotyp på en stortavla eller ännu större, och då duger helt enkelt inte ett original från ett pixelprogram. Med vektorgrafiken som grund kan man sedan lattja med logotypen i Photoshop om man ska göra iordning det hela för en webbsida eller liknande. Originalfilen, oavsett om det är den lokala frisörsalongens logga eller det multinationella företagets, bör (ska!) vara gjord som vektorgrafik.

Jag vill se den tryckare som inte skrattar rått (eller gråter) när din kund kommer in och vill trycka brevpapper, eller göra ett reklamutskick, med en logotyp i gif-, jpg-format. Inte ens tif kommer de att uppskatta särskilt högt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in