2007-06-01, 02:01
Medlem
Hejsan!

Jag undrar en sak, jag är en tanig kille som inte tränat eller motionerat på ungefär 3-4 år. Har märkt att magen börjat puta lite nu, och det är det enda fettet som jag har (går väldigt svårt upp i vikt).

Så undrar vilket bästa sättet vore för att träna bort det? Vill inte bli biffig eller så, bara försöka få en "platt" mage.

Började köra lite löpning för ett par veckor sen men har nu ont i vänster ben/fot, skulle tro det är överansträngning.

Så, alla tips och förslag är välkomna.
Citera
2007-06-01, 02:06
Medlem
Skulle tippa på viktväktarna är det som gäller för dig...

har det verkligen undgått någon i detta samhälle hur man tappar kroppsfett?
Varje tv-kanal,tidning formligen överöser med tips. Ät rätt o rör dig ordentligt försök med lågintensitets träning som morgonpromenader på 40-60 min.
Citera
2007-06-01, 02:14
Medlem
tältpinnes avatar
Om det gör ont när du löper; varför inte gå i rask takt? Om detta inte heller går så fungerar ju cykel, roddmaskin eller vad som helst som inte belastar dina fötter men gör att du får upp pulsen. Den klassiska metoden är ju morgonpromenader, vilket i ditt fall kanske blir morgoncykling eller whatever. Gör en sökning på deffa, fettförbränning eller morgonpromenader så får du nog mer information. Effedrin är en höjdare om du vill skynda på förloppet, eller koffein om du inte vill stoppa i dig effe.
Citera
2007-06-01, 23:41
Medlem
Dreass avatar
Rör på dig! Ligg på kaloriunderskott så måste kroppen ta på sina egna reserver!Sen är risken att bli "biff" bara för att du börjar träna lite ytterst liten!
Citera
2007-06-01, 23:54
Medlem
Wilder beasts avatar
Först och främst; se över dina matvanor, skippa godiset och fikabrödet och liknande. Och som övriga i tråden skrev, att röra på sig är ju alltid bra

(Det krävs betydligt mer än medelsvensson-tränande för att bli "biffig" inget du behöver oroa dig för )

Man kan aldrig punktförbränna fett, däremot kan du ju stärka mag-musklerna samt rygg musklerna (annars tar ryggen skada)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in