Citat:
Ursprungligen postat av overwhelming
Men var fick du blodtrycket kollat, din vårdcentral? Vad var deras reaktion? De lär förmodligen vilja mäta flera gånger för att se att det inte berodde på stress etc. När ditt förhöjda blodtryck väl är konstaterat är jag övertygad om att de kommer vilja sätta in behandling. Du bör få ner trycket så fort som möjligt och sedan försöka börja ändra matvanor, alkoholkonsumtion/droger samt motionera lätt och därefter börja trappa ner på medicinen och se om förändringarna gett effekt.
hur sover/somnar du med det där trycket? dundrar det inte på väldigt?
Tror det är en vanlig missuppfattning att det skulle märkas på det viset... eller att man har huvudvärk med mera..
Dessa är väl i så fall de effekter du MINST borde oroa dig för med tanke på alla övriga saker som du kan råka ut för pga högt blodtryck...
Bara ett exempel på detta skulle ju vara förstorat hjärta och hjärtinfarkt..
Och du Tjaboo, alkoholvanor och matvanor kan du ändra på oberoende av om du har "ischias" eller inte...
Man behöver inte vara elitidrottsman bara för att motionera... Promenader, cykelturer eller simning duger alldeles utmärkt.. Och för övrigt finns en uppsjö av mediciner för att behandla högt blodtryck vilket konstigt nog din läkare inte pratat om??
Har själv haft både högt blodtryck och en hjärtinfarkt så även om jag inte vet allt om detta så har jag en viss insikt...