2007-05-31, 22:18
Medlem
Hej!

Har precis köpt "Asus P5B-Plus Vista Edition" https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331627. Har fått det kortet rekomenderat tillsammans med Intel Core 2 Duo E6600. Men det finns ju flera moderkort som passar den processorn som är billigare. Är det värt pengarna?
Citera
2007-05-31, 22:38
Bannlyst
Den ser säkerligen bra ut.. har dock detta kort, även Asus P5B

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321781

Och den fungerar som en smäck, verkligen _INGA_ problem. Ljudkortet är sisådär bara.. Du tjänar ju 400 kr.
Citera
2007-05-31, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmpreX
Den ser säkerligen bra ut.. har dock detta kort, även Asus P5B

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321781

Och den fungerar som en smäck, verkligen _INGA_ problem. Ljudkortet är sisådär bara.. Du tjänar ju 400 kr.

Jag har ett gammalt soundblaster audigy 2 som jag kan använda. Är det sämre eller bättre än det "inbyggda"?
Citera
2007-06-01, 09:01
Bannlyst
Beror på hur pass gammalt? Tycker du att det fungerade bra tidigare? Stoppa in det och testa helt enkelt
Citera
2007-06-01, 12:27
Medlem
Forevos avatar
Kan inte sluta förundras över företag som säljer med ord som "vista edition" eller "vista ready"..
Citera
2007-06-01, 13:55
Medlem
DennisOlofs avatar
Äsch onödigt betala så mycket för ett moderkort, 800-1000kr räcker.

Vad ska man med raid till och massa annat tjaffs.
Citera
2007-06-01, 14:19
Medlem
Trashers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Äsch onödigt betala så mycket för ett moderkort, 800-1000kr räcker.

Vad ska man med raid till och massa annat tjaffs.

Du kan inte mena allvar...
Citera
2007-06-01, 22:40
Medlem
DennisOlofs avatar
Trasher klart jag gör de.

Vad ska man med raid till, dubla lan, superbra ljudchip och annat. Den genomsnittlige användaren har ingen nytt av det. Dom flesta moderkort ligger ju runt 800kr, då får man något som är hyffsat. Vill man betala mer, visst de är upp till köparen.

För min del skulle jag inte lägga pengar på det, å andra sidan är det ju vad jag personligen tycker. Andra får ju självklart tycka vad dom vill
Citera
2007-06-03, 10:12
Medlem
Forevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Trasher klart jag gör de.

Vad ska man med raid till, dubla lan, superbra ljudchip och annat. Den genomsnittlige användaren har ingen nytt av det. Dom flesta moderkort ligger ju runt 800kr, då får man något som är hyffsat. Vill man betala mer, visst de är upp till köparen.

För min del skulle jag inte lägga pengar på det, å andra sidan är det ju vad jag personligen tycker. Andra får ju självklart tycka vad dom vill

Speciellt om du ska klocka med te.x C2D så gäller det att lägga lite pengar..

För en tusenlapp får man Asus P5B som lätt får upp en C2D i 3-3.8ghz.

Inte för att tala om att bättre ljudchip och "krims krams" även kan påverka Cpu´ns arbete och således påverka prestandan..
Citera
2007-06-03, 14:45
Medlem
Zebraspankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenozalle
Jag har ett gammalt soundblaster audigy 2 som jag kan använda. Är det sämre eller bättre än det "inbyggda"?

.. med stor sannolikhet bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in