• 1
  • 2
2007-05-31, 21:13
Medlem
2500s avatar
Ja jag är nötallergiker och undrar hur jag ska kunna trippa på muskotnöten. Varje gång jag går förbi krydd hyllan blir jag otroligt sugen.

Hur ska jag göra? Är muskotnöten en riktig "nöt" eller är det som kokos nöt (vilket jag tål). Så det kanske inte är någon fara att äta

Annars kanske någon har tips på en extraktion. Snälla hjälp mig att stilla min nyfikenhet.
Citera
2007-05-31, 21:20
Medlem
SkinnyFistss avatar
Nyfiken kan jag förstå att du blir.. men sugen? o_O
Citera
2007-05-31, 21:27
Medlem
soers avatar
Jag var tillsammans med en nötallergiker för några år sen och det var alltid jävligt noga om vi käkade potatisgratäng eller liknande att det inte var muskot i den. Hon hade visserligen en ganska extrem nötallergi men ändå.
Citera
2007-05-31, 21:55
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Jag var tillsammans med en nötallergiker för några år sen och det var alltid jävligt noga om vi käkade potatisgratäng eller liknande att det inte var muskot i den. Hon hade visserligen en ganska extrem nötallergi men ändå.

ahh tackar tackar. Fan det var synd =/

Jag har inte ätit nötter på typ 18 år så jag vet faktiskt inte hur allergisk jag är nu
Citera
2007-05-31, 21:56
Medlem
auto:erotics avatar
Jag är inte särskilt känslig mot nötter men jag har ändå fått reaktion när jag ätit mat med muskotnöt. Så jag vet inte, spontant känns det som en dum idé att försöka trippa på muskot om man är nötallergiker.
Citera
2007-05-31, 22:13
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Ja jag är nötallergiker och undrar hur jag ska kunna trippa på muskotnöten. Varje gång jag går förbi krydd hyllan blir jag otroligt sugen.

Hur ska jag göra? Är muskotnöten en riktig "nöt" eller är det som kokos nöt (vilket jag tål). Så det kanske inte är någon fara att äta

Annars kanske någon har tips på en extraktion. Snälla hjälp mig att stilla min nyfikenhet.

Om du vill extrahera det så rekomenderar jag aceton metoden

riv ca 6-8 nötter och häll ner de i en lufttät syltburk fyll på med aceton så att smulorna är ordentligt täkta. Skaka den några gånger och låt de stå i 2 dagar, filltrera försiktigt bort muskotsmulorna och häll över acetonen som fått en brunfärg på en djup tallrik och ställ ut det i solen låt acetonen avdunsta och kvar har du en brun orage färgad segt flytande olja som är muskot olja som innehåller massa aktiva ämnen. blanda olja med tobak så att de blir mer lätt hanterligt och rök i en bång!

Du kommer defenetivt känna något
Citera
2007-05-31, 22:20
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Om du vill extrahera det så rekomenderar jag aceton metoden

riv ca 6-8 nötter och häll ner de i en lufttät syltburk fyll på med aceton så att smulorna är ordentligt täkta. Skaka den några gånger och låt de stå i 2 dagar, filltrera försiktigt bort muskotsmulorna och häll över acetonen som fått en brunfärg på en djup tallrik och ställ ut det i solen låt acetonen avdunsta och kvar har du en brun orage färgad segt flytande olja som är muskot olja som innehåller massa aktiva ämnen. blanda olja med tobak så att de blir mer lätt hanterligt och rök i en bång!

Du kommer defenetivt känna något

tackar tackar, men frågan är om det allergframkallande ämnena kanske kommer med
Citera
2007-05-31, 22:40
Medlem
bIZongs avatar
Även fast du inte skulle vara allergisk mot det så känns det som du kommer att få lätt att börja noja för att du kommer att dö pga allergi... Så skulle avråda dig från att testa.
Citera
2007-05-31, 22:57
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bIZong
Även fast du inte skulle vara allergisk mot det så känns det som du kommer att få lätt att börja noja för att du kommer att dö pga allergi... Så skulle avråda dig från att testa.
Sant sant Men det känns hemskt att vara allergisk mot en drog som finns att köpa på närmsta handel
Citera
2007-05-31, 23:03
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Sant sant Men det känns hemskt att vara allergisk mot en drog som finns att köpa på närmsta handel

Alltså.. har du läst på om drogen alls?
Citera
2007-05-31, 23:14
Medlem
spectres avatar
Det är väl inte ens soft att trippa på muskot, vad jag läste för några år sedan blev man mest seg och med lite tur så hamnade man i koma eller dog. känns lite onödigt. Nä satsa på illegala droger istället, då vet man vad man får!
Citera
2007-05-31, 23:48
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Alltså.. har du läst på om drogen alls?
Jag har läst på om alla droger om du inte märkt det än . Tror folk har tagit för stora doser, Visst mycket biverkningar men det har dxm också. Och Dxm har man lärt sig att älska jusst pga biverkningarna.

Jag har läst tripprapporter på muskot som varit väldigt lyckade.

En annan orsak är att det för tillfället inte går att få tag på dxm =) Och svamp/syra går bara ta en gång i veckan vilket jag redan gör så vill ha någe nytt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in