2007-05-31, 18:42
Bannlyst
Har tänkt att göra en återställning av windows xp på min dator, så jag startade om datorn och satte i XP installationsskiva och då i startupen (alltså när windows loggan visas osv) brukar installationsprogrammet sättas i gång automatiskt, men inget händer, och jag kan inte öppna cd:n i windows då jag inte kommer in, så finns det nåt snabbkommando man ska/kan trycka på för att få åtkomst till skivan i startupen? Eller hur ska jag göra?
vet inte om jag förklarade så bra säg till isf, behöver vekligen hjälp med detta.
Citera
2007-05-31, 18:46
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
Har tänkt att göra en återställning av windows xp på min dator, så jag startade om datorn och satte i XP installationsskiva och då i startupen (alltså när windows loggan visas osv) brukar installationsprogrammet sättas i gång automatiskt, men inget händer, och jag kan inte öppna cd:n i windows då jag inte kommer in, så finns det nåt snabbkommando man ska/kan trycka på för att få åtkomst till skivan i startupen? Eller hur ska jag göra?
vet inte om jag förklarade så bra säg till isf, behöver vekligen hjälp med detta.

Tryck mellanslag i början.

Funkar inte det så trycker Du "del" eller valfri "F" -knapp, vanligtvis "F1".
Nu bör Du vara inne i bios.
Där kollar Du runt lite och hittar Primary boot device" eller liknande. Sätt CD/DVD -romen som första. Starta om datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in