2010-04-06, 17:59
Medlem
gb85s avatar
Om polaren inte tidigare har haft, eller har problem med ekonomin borde han ju kunna be om att anmärkningen döljs. Kommer inte ihåg vad det heter och orkar inte kolla upp det. Men det står på kf:s sida om att man kan be om att anm döljs om man har en anm och den inte speglar ens ekonomi och vilja att betala i övrigt. Typ man har haft lite oflyt och fått en anm. Exempelvis av radiotjänst som håller på och fittar sig och skickar ut räkningar till höger och vänster till fel personer på fel adresser osv.

Hur som säg åt "polaren" att surfa in på kf:s sida och spana lite.
Och ja en del företag frågar om betalningsanmärkningar, sen hur mkt vikt som läggs vid det vågar jag inte svara på.
Citera
2010-04-06, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gb85
Om polaren inte tidigare har haft, eller har problem med ekonomin borde han ju kunna be om att anmärkningen döljs. Kommer inte ihåg vad det heter och orkar inte kolla upp det. Men det står på kf:s sida om att man kan be om att anm döljs om man har en anm och den inte speglar ens ekonomi och vilja att betala i övrigt. Typ man har haft lite oflyt och fått en anm. Exempelvis av radiotjänst som håller på och fittar sig och skickar ut räkningar till höger och vänster till fel personer på fel adresser osv.

Hur som säg åt "polaren" att surfa in på kf:s sida och spana lite.
Och ja en del företag frågar om betalningsanmärkningar, sen hur mkt vikt som läggs vid det vågar jag inte svara på.

Få en anmärkning dolt ?
Det finns ju en grej med det hela varför man får en anmärkning, så jag tror inte på den iden.
Citera
2011-11-12, 11:47
Medlem
TheTerrorists avatar
Jobba som försäkringsförmedlare trots Betalningsanmärkning

Hej flashback!

Tänkte kolla här om någon har koll på försäkringsbranschens regler kring betalningsamärkningar (kanske eventuellt är finansinspektionen som styr detta).

Nu undrar jag om det går att få jobb som försäkringsförmedlare om man har en betalningsanmärkning hos kronofogden som man redan betalat av? Med andra ord så har man ingen skuld kvar men det finns en betalningsanmärkning liggandes.

Någon som vet?
Citera
2011-11-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerrorist
Hej flashback!

Tänkte kolla här om någon har koll på försäkringsbranschens regler kring betalningsamärkningar (kanske eventuellt är finansinspektionen som styr detta).

Nu undrar jag om det går att få jobb som försäkringsförmedlare om man har en betalningsanmärkning hos kronofogden som man redan betalat av? Med andra ord så har man ingen skuld kvar men det finns en betalningsanmärkning liggandes.

Någon som vet?

Vad jag vet så säger reglerna nej till att de skulle få anställa dig. Gäller de flesta jobb inom bank/försäkring vad jag vet.
Citera
2011-11-12, 18:20
Medlem
TheTerrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogg
Vad jag vet så säger reglerna nej till att de skulle få anställa dig. Gäller de flesta jobb inom bank/försäkring vad jag vet.

Skulle vara bra om någon kunde vara hundra på de!!
Citera
2011-11-21, 18:27
Medlem
jr.ewings avatar
ska söka internship på diverse banker men har betalningsanmärkning.

Bör jag ens lägga in mitt cv för en betalningsanmärkning på 900kr som redan är betald?
Kommer samtliga banker göra en kreditupplysning på mig innan de väljer att gå vidare med min ansökan?
Citera
2011-11-21, 21:06
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jr.ewing
Kommer samtliga banker göra en kreditupplysning på mig innan de väljer att gå vidare med min ansökan?
Har de ens rätt att göra det...? Visst, att de ber om ett utdrag ur belastningsregistret för att se att du inte är dömd för någon slags ekonomisk brottslighet (eller ja, brott över huvud taget) är väl förståeligt men det verkar ju konstigt om de begär en kreditupplysning inför en ev. anställning.
Citera
2011-11-21, 21:14
Medlem
De banker jag arbetat på har samtliga velat se att jag inte har några betalningsanmärkningar. Vad jag vet finns det regler som säger att de inte får anställa folk med betalningsanmärkningar.
Citera
2011-11-21, 22:21
Medlem
jr.ewings avatar
Citat:
De banker jag arbetat på har samtliga velat se att jag inte har några betalningsanmärkningar. Vad jag vet finns det regler som säger att de inte får anställa folk med betalningsanmärkningar.

gäller det även traineeprogram och summer internships?
Citera
2011-11-21, 22:27
Medlem
Citat:
gäller det även traineeprogram och summer internships?

Det har även gällt de vi tagit in som interns under sommaren ja.
Citera
2011-11-22, 00:37
Medlem
jr.ewings avatar
Citat:
Det har även gällt de vi tagit in som interns under sommaren ja.

tack för ditt svar
Citera
2011-11-22, 06:25
Medlem
Citat:
tack för ditt svar

Kan ju dock säga att kreditupplysningen genomförs först efter intervjun och efter att personen själv godkänner det. Du får ju inte jobbet utan att göra den dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in