Citat:
Ursprungligen postat av
generalmackmyra
Har du inte jobbat på 16 år är det inte mr.kolls fel.. Jag tvivlar mycket starkt på att du har någon relevant utbildning och hållit på med "stora affärer".
Genom dina inlägg och trådstarter uppvisar du en personlighet som ingen arbetsgivare är intresserad av. Din attityd är följande "det är alla andras fel, utom mitt". Nu lär jag få ett svar som bekräftar det jag skriver.
Det kanske inte är Mrkolls fel enbart men klart att det påverkat att det lyst varning om mig när man googlar. Jag har relevant utbildning examen samt 22,3 från gymnasiet. Jag har kommit in på läkarlinjen och det ångrar jag bittert att jag inte tog examen där istället då det verkar som man gör undantag för kirurg och läkare. Läkare sitter inte hemma med betalningsanmärkning i 10 år. De botar patienter och jobbar.
Jag jobbade efter examen och höll på med "stora affärer" större än 99,9% av befolkningen nånsin gör. Sedan tog det stopp när jag började få div märkliga anmärkningar av olika slag tex förekomst i tvistemål i tingsrätt när jag bråkat med olika leverantörer där. Även felaktiga betalningsanmärkningar som jag fått rättade efter hand men de har ofta legat 2-2,5 år då jag tjatat bort dem till slut.
Min attidtyd efter att ha levt i så många år och läst väldigt mycket under min långtidsarbetslöshet är att jag har en neutral och professionell attityd till allt. Om du menar att det är mitt eget fel att jag inte kan få något jobb så får du nog förklara lite bättre. Jag anser inte det är mitt fel. Sist jag var på intervju var sommaren 2013. Jag är blockad överallt Volt, foodora, Uber, Hygglo.se, IKEA, Swedbank, Försäkringskassan, Skatteverket, Stat, kommun, Landsting. Ingen vill ta i mig med tång. Inga intervjuer alls. 1000 ansökningar and counting
Och ändå är jag en plugghäst med 22,3 på gymnasiet och sedan 4 årig högskola och examen. Om allt detta är mitt eget fel som du säger så måste jag väl åndå vara först i Sverige med att lyckas med detta ? Och vad är då mitt fel tänker du? Det måste ju vara något som framgår från mig innan man tar kontakt. dvs om man googlar, slår i register etc. Det enda jag har i register idag som avviker från andra är ett antal civilrättsliga mål. Vårdnadstvist, mobilräkning 60 kr, nån hantverkare som saltade en räkning och ville bråka om det m.m.
Detta är 100% mitt eget fel då och jag får finna mig i att sitta hemma från 35 - 67 år istället för att jobba.
Synd jag inte mötte dig tidigare och fick denna infon i förväg. Vad ska jag göra nu då tänker du ?