2007-05-31, 13:37
Medlem
NirvanAs avatar
Åt senaste målet typ 20.00 gick o la mig vid 01.00 ungefär, tog 1 napdroxen sodium 220mg tablett (fråga mig inte varför :S) på tom mage alltså (det ska man inte göra va?) vaknade på morgonen och är helt dyngsur och kallsvettas och mår skit.. magen är hur spännd som helst, går upp o pissar, käkar en banan för o kolla bara... gick o la mig igen... vaknar, och ni vet känslan när det trycker som fan och kroppen bara vill tömma sig.. fyfan aldrig spytt så hårt och mycket i hela mitt liv har fortfarande smärta i bröstet av allt tryck...

Detta måste väl vara pga naproxenet och inte pga typ magsjuka? eller?
Kommer säkert spy mer, känner as we speak att det är nåt på gång... igen.. HJÄLP!
Citera
2007-05-31, 16:04
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Åt senaste målet typ 20.00 gick o la mig vid 01.00 ungefär, tog 1 napdroxen sodium 220mg tablett (fråga mig inte varför :S) på tom mage alltså (det ska man inte göra va?) vaknade på morgonen och är helt dyngsur och kallsvettas och mår skit.. magen är hur spännd som helst, går upp o pissar, käkar en banan för o kolla bara... gick o la mig igen... vaknar, och ni vet känslan när det trycker som fan och kroppen bara vill tömma sig.. fyfan aldrig spytt så hårt och mycket i hela mitt liv har fortfarande smärta i bröstet av allt tryck...

Detta måste väl vara pga naproxenet och inte pga typ magsjuka? eller?
Kommer säkert spy mer, känner as we speak att det är nåt på gång... igen.. HJÄLP!
Ring rådgivningen på ditt sjukhus. De har koll på medicinska biverkningar/symptom vid magsjuka.
Citera
2007-05-31, 16:21
Medlem
von Schmerzs avatar
Som jag förstått det så ska man inte äta naproxen på fastande mage eftersom det i längden kan ge magsår. Ett piller som ger de där effekterna om man äter det ett par timmar för sent skulle aldrig släppas ut på marknaden, i alla fall inte i den omfattning som naproxen skrivs ut.

Jag tror på magsjuka, men ring vårdcentralen så du får en riktig undersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in