Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-31, 02:09
  #1
Avstängd
McEvils avatar
"Your session only lasted less than 10 seconds. If you have not logged out yourself, this could mean that there is some installation problem or that you may be out of diskspace. Try logging in with one of the failsafe sessions to see if you can fix this problem."

Detta meddelande kommer upp strax efter splash-screenen. Om jag trycker i att jag vill se detaljer så kommer följande fram...


"/etc/gdm/PreSession/Default: Registering your session with wtmp and utmp
/etc/gdm/PreSession/Default: running: /usr/X11R6/bin/sessreg -a -w /var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/lib/gdm/:0.Xservers" -h "" -l ":0" "foppa"
/etc/gdm/Xsession: Beginning session setup...
SESSION_MANAGER=local/foppa-laptop:/tmp/.ICE-unix/5459
Window manager warning: "" found in configuration database is not a valid value for keybinding "toggle_shaded"

** (gsynaptics-init:5562): WARNING **: Using synclient
Unknown parameter CoastingSpeedThreshold

(update-notifier:5553): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
IO error occured opening connection.

(gnome-power-manager:5589): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
IO error occured opening connection."



Har googlat lite efter lösningar men har inte kommit så långt. Någon som hhar förslag?
Citera
2007-05-31, 09:58
  #2
Medlem
Säker på att hårddisken inte är (nästan) full? Det kan göra att man inte kan logga in.
Citera
2007-05-31, 10:23
  #3
Medlem
Jag tror jag har haft samma problem för ett tag sen, men jag kan inte komma på vad jag gjorde för att få det att funka igen. Men jag gick in på Ubuntu Sveriges IRC kanal och fick hjälp därifrån. Massa trevligt folk där inne och jätte duktiga.

Kanal: #ubuntu-se

Nätverk: irc.freenode.net
Citera
2007-05-31, 12:44
  #4
Avstängd
McEvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tant Märta
Säker på att hårddisken inte är (nästan) full? Det kan göra att man inte kan logga in.


Ja den är inte ens i närheten av att vara full så det är lugnt.
Citera
2007-05-31, 12:45
  #5
Avstängd
McEvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evensar
Jag tror jag har haft samma problem för ett tag sen, men jag kan inte komma på vad jag gjorde för att få det att funka igen. Men jag gick in på Ubuntu Sveriges IRC kanal och fick hjälp därifrån. Massa trevligt folk där inne och jätte duktiga.

Kanal: #ubuntu-se

Nätverk: irc.freenode.net


Får testa där då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback