Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-05-31, 00:01
Medlem
LiquidSwordss avatar
Ja nu när sommartider börjar närma sig så innebär det ju såklart även att dom små vampyrerna vi kallar myggor börjar komma fram. Alla mina polare som röker ciggaretter försöker alltid påstå att röken tar bort myggen bättre än myggmedel. Några rökare som kan bekräfta eller förneka påståendet?
Citera
2007-05-31, 00:07
Medlem
ihfmmds avatar
Nja....det där vet jag inte om det är sant. Mamma och hennes kompisar är storrökare hela bunten men om dom har suttit ute en kväll och sedan kommer in så klagar dom alltid över hur många myggbett dom fått.
Citera
2007-05-31, 02:04
Medlem
Jocke-Jokos avatar
Beror väl på hur man röker. Sitter man och puffar som en indian skickar signaler kanske det funkar. Däremot har jag aldrig besvärats av mygg när vattenpipan varit igång.
Citera
2007-05-31, 02:11
Medlem
Har även hört talas om man är berusad så vill ej krypen sno ditt blod. Någon som vet?
Citera
2007-05-31, 09:37
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-t
Har även hört talas om man är berusad så vill ej krypen sno ditt blod. Någon som vet?

Det betvivlar jag starkt. Kanske de inte vill, men de biter dig ju ändå?
Citera
2007-05-31, 21:03
Medlem
Abbe78s avatar
Har hört precis samma sak, vilka också ha svar på den frågan.
Citera
2007-06-01, 15:20
Medlem
Jag blåser röken på myggorna då drar de fittorna iallafall men helt hjälper de inte bara om du blåser på dem..
Citera
2007-06-01, 15:27
Bannlyst
Borde inte myggorna bli berusade om de suger upp blod från en alkoholpåverkad person, alltså blod med alkohol i? Borde ju inte behövas mycket till att göra de påverkade.
Citera
2007-06-01, 15:44
Medlem
Abesses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sergeant
Borde inte myggorna bli berusade om de suger upp blod från en alkoholpåverkad person, alltså blod med alkohol i? Borde ju inte behövas mycket till att göra de påverkade.

men de dricker ju inte blodet, de bara lagrar det

men om mygg och rökare, well, jag tycker inte att det funkar, förutom om man inte blåser rök på dem, då flyger de iväg. Men orka sitta en hel kväll och jaga mygg med rök?
Citera
2007-06-01, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abesse
men de dricker ju inte blodet, de bara lagrar det

men om mygg och rökare, well, jag tycker inte att det funkar, förutom om man inte blåser rök på dem, då flyger de iväg. Men orka sitta en hel kväll och jaga mygg med rök?
Just det ja, tänkte inte så långt.

Ont: Har nog aldrig riktigt tänkt på saken men det borde inte göra någon skillnad så länge man inte blåser på dem. Att sätta sig på en allmänt rökig hud har de små jävlarna nog inga problem med, men att få ett rökmoln i snabeln lär de inte tycka om.
Citera
2007-06-01, 16:02
Medlem
Stormorfars avatar
Läste i en tidningen för flera år sen att man skulle tända en cigg, just för att få bort myggen. Så ja det borde stämma till viss del tror jag.
Citera
2007-06-01, 17:10
Medlem
Gravity2s avatar
Ja, jag kan ju säga att de inte tycker om när man blåser rök rakt på dem i alla fall, då brukar de försvinna bort, men det kan ju lika mycket bero på att du faktiskt blåser bort dem....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in