2007-05-30, 21:28
Medlem
Ettan^s avatar
Tjosan!
Jag har en Recovery-skiva från FS (fuj.. orka), men när jag försöker starta om datorn för att formatera (dvs starta från cd) så går det helt enkelt inte! :O Spelar ingen roll hur många knappar jag trycker in, den vägrar starta från cd-skivan när datorn bootar (trots att det står valfri tangent). Det roliga är att cd-skivan funkar felfritt när jag väl startat datorn, men det går inte att starta med den när datorn rebootat >.< What gives? Är det nåt fel på skivan eller är det något annat som spökar? Hur ska jag göra för att lyckas formatera egentligen?
Citera
2007-05-30, 21:38
Medlem
Gurka___s avatar
Om det står "Tryck på valfri tanget för att starta installationsprogrammet" eller hur det nu står, och det inte fungerar, så måste det väl vara Tangentbordet det är fel på? Testa och använda ett ps/2 tangentbord istället för usb. Om du nu använder ett usb.. .p
Citera
2007-05-30, 23:41
Medlem
Ettan^s avatar
Jo jag använder ett USB, testade ett annat men det var också USB ^^ Men jag kan ändå trycka på delete i fönstret innan, dvs gå in i bios och sådär, så det verkar inte vara tangentbordet... (nej, jag hittade tyvärr inga inställningar i bios att boota från skivan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in