2007-05-30, 21:17
Medlem
klmpans avatar
hej, jag funderar på att köpa nytt kreain, men kan inte bestämma mig för vilket som är bäst av domhär 2, tänkte om ni visste/har erfarenhet av det

http://www.ast-ss.se/html/product.asp?ProductID=5

http://www.ast-ss.se/html/product.asp?ProductID=7

tack
Citera
2007-05-30, 21:31
Medlem
Suomis avatar
AST är överlag en skitsida. Detsamma gäller deras produkter också. Det mesta du läser om de två produkterna är bara säljande ordbajseri.

Beställ kreatin monohydrat från gymgrossisten eller farmacia istället så blir det billigare och du slipper allt onödigt upphaussande av produkten.
Citera
2007-05-30, 22:08
Medlem
klmpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
AST är överlag en skitsida. Detsamma gäller deras produkter också. Det mesta du läser om de två produkterna är bara säljande ordbajseri.

Beställ kreatin monohydrat från gymgrossisten eller farmacia istället så blir det billigare och du slipper allt onödigt upphaussande av produkten.

okej, tack så mycket
Citera
2007-05-30, 22:54
Bannlyst
Lånar tråden lite.
Är det ovanligt att man kan bli lätt illamående några timmar efter intag av kreatin?
har hänt mig ett par gånger nu att jag direkt efter att ha svalt ner en msk. kreatin blir illamående, känns ungefär som om när man har druckit för många koppar kaffe och är uttorkad.
Citera
2007-05-30, 23:00
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedipimp
Lånar tråden lite.
Är det ovanligt att man kan bli lätt illamående några timmar efter intag av kreatin?
har hänt mig ett par gånger nu att jag direkt efter att ha svalt ner en msk. kreatin blir illamående, känns ungefär som om när man har druckit för många koppar kaffe och är uttorkad.
Dricker du ordentligt med vatten?

Kreatin (monohydrat) binder nämligen vatten. Så beror det på kreatinet är den enda förklaringen att du dricker för lite vatten.

Du blir helt enkelt uttorkad. Istället för att pissa ut vatten som är fallet när du intar koffein så binder kroppen det istället. Dricker du då för lite så innebär det vätskebrist.
Citera
2007-05-30, 23:08
Medlem
Citat:

nej jag håller inte med till fullo där faktiskt. visst de lovar 10ggr mer än vad som är sant. men har testat Creatine HSC och aldrig kört så bra kreatin. own experience helt klart värd pengarna
Citera
2007-05-31, 10:21
Bannlyst
Citat:
Dricker du ordentligt med vatten?

Kreatin (monohydrat) binder nämligen vatten. Så beror det på kreatinet är den enda förklaringen att du dricker för lite vatten.

Du blir helt enkelt uttorkad. Istället för att pissa ut vatten som är fallet när du intar koffein så binder kroppen det istället. Dricker du då för lite så innebär det vätskebrist.

Vet inte faktiskt. Brukar hälla i mig 1-1,5 L vatten nån timme innan träning. och sen dricker jag säkert minst 1 liter under träningen. Däremot åt jag middag efter träningen igår. Man kanske inte ska ta det på fastande mage?
Citera
2007-05-31, 15:55
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancamo
nej jag håller inte med till fullo där faktiskt. visst de lovar 10ggr mer än vad som är sant. men har testat Creatine HSC och aldrig kört så bra kreatin. own experience helt klart värd pengarna
Jaså?

Vad är det som skulle göra det kreatinet så mycket bättre?
Du får förklara för ser ingen logisk förklaring till det.
Citera
2007-05-31, 16:00
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Jaså?

Vad är det som skulle göra det kreatinet så mycket bättre?
Du får förklara för ser ingen logisk förklaring till det.

Han tycker sig ha fått bäst effekt av det bara, det säger ju mer än någon annan information. Ta det lungt Suomi, andas.
Citera
2007-05-31, 16:05
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Han tycker sig ha fått bäst effekt av det bara, det säger ju mer än någon annan information. Ta det lungt Suomi, andas.
Vad jag snabbt kan utläsa på deras hemsida är att det är vanligt kreatin monohydrat, där man tillsatt taurin och dextro.

Så innan han ger lite mer information om sina upplevelser så är jag inte lika blåögd som dig och andra lättviktare här på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in