2007-05-30, 20:56
Bannlyst
Har lite problem skulle vilja öppna en port i modemet...

Men... när jag skriver in getewayen så händer inget

Det är en Zyxel prestige 600 series
snälla hjälp^^
Citera
2007-05-30, 23:32
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Kan detta hjälpa? Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet, men jag har funderat på att göra det på mitt eget modem (dock en annan tillverkare än din).

Citat:
Welcome to our guide list for the ZyXEL Prestige600. Please select the program you are forwarding ports for from the list below.

http://portforward.com/english/route...ge600index.htm
Citera
2007-05-31, 12:06
Medlem
fredde88s avatar
Det är nog i routern du ska öppna portar..
Citera
2007-05-31, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredde88
Det är nog i routern du ska öppna portar..

MM det går att öppna i modemet med^^
Citera
2007-06-01, 00:12
Medlem
fredde88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivek
MM det går att öppna i modemet med^^
Hmm.. är du säker på det?
Är inte det i så fall kombinerade routrar/modem?
För annars så skulle man ju behöva öppna portar både o routern och modemet om man ville ha "fri väg".
Citera
2007-06-04, 09:36
Bannlyst
Hummm inte 100% säker min polare surra om det så aj jag vet ej><
Citera
2007-06-04, 10:25
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Det går inte. Iaf inte för mig och jag har gjort om och om igen enligt olika guider. FAN att dom skall göra allt så krångligt. Jag vill förihelvete reglera portarna genom program och inte genom routern.
Citera
2007-06-04, 15:29
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det går inte. Iaf inte för mig och jag har gjort om och om igen enligt olika guider. FAN att dom skall göra allt så krångligt. Jag vill förihelvete reglera portarna genom program och inte genom routern.

Då skulle jag vilja fråga dig hur de skulle gå till?
Du måste ju göra inställningarna i den enheten som ligger mellan internet och övriga datorer i nätverket. Om din dator är längst ut i en tripologi så får övriga anslutna inte inställningarna.

Sedan så kan jag passa på att säga att de inte finns någon anledning eller funkar att öppna portar i ett modem. Kör man med ett modem och sedan direkt in i datorn så är ju redan all trafik reglerad direkt in i datorn. Kör du däremot med en router som kan dela ut olika ip:n mha dhcp så finns det möjlighet att öppna portar.
Citera
2007-06-04, 17:04
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Då skulle jag vilja fråga dig hur de skulle gå till?
Du måste ju göra inställningarna i den enheten som ligger mellan internet och övriga datorer i nätverket. Om din dator är längst ut i en tripologi så får övriga anslutna inte inställningarna.

Sedan så kan jag passa på att säga att de inte finns någon anledning eller funkar att öppna portar i ett modem. Kör man med ett modem och sedan direkt in i datorn så är ju redan all trafik reglerad direkt in i datorn. Kör du däremot med en router som kan dela ut olika ip:n mha dhcp så finns det möjlighet att öppna portar.

router/modem till den enda datorn i hushållet. funkar inte alls i limewire/DC++ men ibland i azareuaz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in