2010-03-03, 14:56
Medlem
De har haft sammarbete med MLO (Nu bytt till Temple of the black light) vet ej hur deras sammarbete ser ut nu.

MVH
Citera
2010-03-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superhemligman666
DOM ÄR TÖNTAR!!!
Dom räknas inte ens om ett kriminellt gäng, (förutom i tidningarna)
Alla skrattar åt dom!

Jaha, ok vad har du för bevis på det då, du säger alltså om dom är såna töntar att dom inte har haft några framgångar?

Såg på DN att två personer med kopplingar till WL var med i helikopter rånet?

Och massor av andra rån, förstår ej vad du menar men skulle vilja se dig säga det framför ansiktet på någon av dom istället för att sitta bakom datan och snacka skit, hjälp till med mer information eller fakta osv, inte skitsnack för de kan du hålla för dig själv tycker jag.

Konstigt att dom inte räknas som det? Där jag bodde hörde jag att dom hade möte med massor av andra gäng bl.a HA vad jag hört och har bra kontakt me andra gäng som Chosen Ones.

Men ja du, prata på, du vet säkert vad "riktiga" gäng är.

Rätta till mig om jag har fel, undrar vad gäng är för dig?
Citera
2010-03-07, 04:28
Bannlyst
Visa mig var du sett att DN skrivit att två st haft kopplingar till helikoptertrånet. Det där kan du inte ens tro på själv.
Citera
2010-03-07, 04:41
Medlem
Varför ska jag bara säga något om jag inte hört eller sett det någonstans?

http://www.dn.se/sthlm/tva-till-grip...anet-1.1006734

Mannen och hans kumpaner uppges ha koppling till Werewolf Legion - en kriminell gruppering baserad i södra Stockholm.
Citera
2010-03-07, 04:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jouseff83
Mannen och hans kumpaner uppges ha koppling till Werewolf Legion - en kriminell gruppering baserad i södra Stockholm.
Precis, mannens och hans kumpaner från det dömda rånet. En man och hans kumpaner är minst 3. Alltså menar de inte de två som de skriver om, utan de tre eller fler som de skriver om i det sista exemplet. Alltså en kille som kan vara från WL i HL-rånet.
Citera
2010-03-09, 22:03
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Notisen handlar om två stycken, men det är bara den ene som har kopplingar. Fattar du nu?

Mannen, du blir bevisad och endå ska du trottsa som en 5 åring, vem fan stoppade en 5:- i dig igentligen? skojare.
Citera
2010-03-09, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
Mannen, du blir bevisad och endå ska du trottsa som en 5 åring, vem fan stoppade en 5:- i dig igentligen? skojare.

Läs länken för helvete. Det står om två olika händelser, där den ena hade en snubbe som hade kopplingar till WL.

"Ytterligare två män greps på torsdagsmorgonen misstänkta för delaktighet i helikopterrånet i Västberga i Stockholm den 23 september.

En av dem greps vid kvart över sex söder om Stockholm. Den andre greps strax före klockan halv sju norr om staden.

- Gripandena var helt odramatiska, säger kammaråklagare Björn Frithiof till TT.

I övrigt vill han inte säga något om de misstänkta eller deras roller vid rånet.

Den ene mannen är född 1972 och har bland annat jobbat som krogvakt. Han greps misstänkt för grovt rån. Han var förra våren målsägare i ett mål om våld mot tjänsteman där han som ordningsvakt blev påpucklad av en berusad kvinna på en restaurang i Åkersberga.

Den andre mannen, född 1976, misstänks för medhjälp till grovt rån. Han är tidigare dömd för flera brott, bland annat för rån vid två tillfällen och en gång för förberedelse till grovt rån.
Senast 2007 dömdes han till tre års fängelse av Nacka tingsrätt för rån och försök till utpressning. Tillsammans med två andra gärningsmän uppsökte han, utklädd till polis, ett par i deras hem i Nacka för att pressa dem på pengar.

Tingsrättens dom sänktes till två års fängelse när 33-åringen överklagade i hovrätten. Mannen och hans kumpaner (alltså kumpaner för detta de blev dömda för i nämna exempel) uppges ha koppling till Werewolf Legion - en kriminell gruppering baserad i södra Stockholm.

Sedan tidigare sitter sju män mellan 23 och 38 år häktade för det spektakulära helikopterrånet i Västberga.

Ser ni nu att det bara var det ena om hade koppling från WL-helikopterrrånet? Era jävla snorungar.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-03-09 kl. 22:27.
Citera
2010-03-09, 22:55
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Läs länken för helvete. Det står om två olika händelser, där den ena hade en snubbe som hade kopplingar till WL.

"Ytterligare två män greps på torsdagsmorgonen misstänkta för delaktighet i helikopterrånet i Västberga i Stockholm den 23 september.

En av dem greps vid kvart över sex söder om Stockholm. Den andre greps strax före klockan halv sju norr om staden.

- Gripandena var helt odramatiska, säger kammaråklagare Björn Frithiof till TT.

I övrigt vill han inte säga något om de misstänkta eller deras roller vid rånet.

Den ene mannen är född 1972 och har bland annat jobbat som krogvakt. Han greps misstänkt för grovt rån. Han var förra våren målsägare i ett mål om våld mot tjänsteman där han som ordningsvakt blev påpucklad av en berusad kvinna på en restaurang i Åkersberga.

Den andre mannen, född 1976, misstänks för medhjälp till grovt rån. Han är tidigare dömd för flera brott, bland annat för rån vid två tillfällen och en gång för förberedelse till grovt rån.
Senast 2007 dömdes han till tre års fängelse av Nacka tingsrätt för rån och försök till utpressning. Tillsammans med två andra gärningsmän uppsökte han, utklädd till polis, ett par i deras hem i Nacka för att pressa dem på pengar.

Tingsrättens dom sänktes till två års fängelse när 33-åringen överklagade i hovrätten. Mannen och hans kumpaner (alltså kumpaner för detta de blev dömda för i nämna exempel) uppges ha koppling till Werewolf Legion - en kriminell gruppering baserad i södra Stockholm.

Sedan tidigare sitter sju män mellan 23 och 38 år häktade för det spektakulära helikopterrånet i Västberga.

Ser ni nu att det bara var det ena om hade koppling från WL-helikopterrrånet? Era jävla snorungar.

Ja, men han sa inte svart på vitt att "2 WL va med och jobbade vid helikopterrånet", han hade till och med ett frågetecken efter den meningen, sen visst de kanske bara va 1 som va direkt kopplad till WL, och den andra kanske bara är en kompiskompiskompis till WL, men vad spelar det för roll? han besvarade bara ett påstående att WL skulle va ett gäng töntar, men har man folk från en gruppering med i sveriges mest uppmärksamma rån genom tiderna så borde man väll inte va helt tomma eller? vad säger du? bara massa svammel som vanligt om saker som alla redan vet? och vem fan är du att kalla mig snorunge? snorunge.
Citera
2010-03-09, 23:09
Medlem
aceblacks avatar
Flera rånare är väl medlemmar i Werewolf legion. Dessutom så har de ju setts på bilder tillsammans med FFL snubbar (och Hiphoparna Kartellen ) Så de är väl ett i mängden av rånargäng i Södra Stockholm. Så att någon av dem ska ha varit med i Helikopterrånet är väl inte helt otroligt. Sen vilken roll i rånet personen hade är ju svårt att säga...
Citera
2010-03-10, 15:37
Medlem
Tjena aceblack, aa såg din tråd, den var grym.

Tror nog att personen som har koppling till WL jobbade som vakt för företaget innan.

Lite off-topic: Skön du är pajaso!
Citera
2010-03-10, 16:00
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodneyn
De har haft sammarbete med MLO (Nu bytt till Temple of the black light) vet ej hur deras sammarbete ser ut nu.

MVH

Yees. Annars så talar ju mannen, myten och tatueringen för sig själv: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jo...%B6dtveidt.png

Någon som sitter på lite mer information om detta?
Senast redigerad av surfacing 2010-03-10 kl. 16:03.
Citera
2010-03-10, 20:03
Medlem
Jon var en av grundarna till WL väl? Sen ville dom lägga ner men en av medlemmarna ville fortsätta och han fick ärva färgerna och namnet typ.

Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in