Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-06-23, 20:50
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
Vad jag har hört så är det Spotlight som är så usel och överflödig eftersom alla använder sig utav Quicksilver, vad är det som är så uselt med Finder då?

Spotlight är bra som sjutton, men Quicksilver kan göra väldigt mycket mer än bara leta upp filer snabbt. Från Quicksilver kan man göra i princip allting med bara några snabba knapptryck, bifoga filer till mail, ta skärmdumpar, flytta filer, titta på slideshows, vad du än kan hitta på. Det är ett helt galet bra program.
2007-06-23, 21:06
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Sen stör nog sig många mer på hysteriska/fanatiska Apple-användare än på Apples produkter, som ju enligt mig är rätt hyfsade hemelektronikgrejor.
Skriver under på detta!
Föredrar PC men är knappast sugen på att knulla med den, till skillnad från vissa andra.
2007-06-23, 21:24
Medlem
Citat:
Menar du spotlight eller talar du om finder?
Vad är så uselt med Finder?

Vad jag har hört så är det Spotlight som är så usel och överflödig eftersom alla använder sig utav Quicksilver, vad är det som är så uselt med Finder då?

Spotlight är helt ok, det är Finder jag stör mig på och jag vet att jag inte är ensam. Jag tycker att det är en rätt bökig filhanterare men iom Leopard och nya Finder kommer det problemet förhoppningsvis vara ur världen.
2007-06-23, 22:01
Bannlyst
Citat:
Just det musikbranschen är en riktig tung bransch där.... vänta lite.....
göra musik < programmera och ALLT ANNAT I HELA VÄRLDEN.
Jag kan göra musik på min Nintendo DS.
Där bevisade du ju ganska snabbt hur mycket du vet om både musik och datorer inom branschen. Ska Abbey Road ha en Nintendo DS som studiodator tycker du, tror du att du hade fått samma resultat?

Citat:
OCH SÅ DÄR LÅTER EN RIKTIG FANBOY, du borde fan skämmas.

Att du ens tar UPP price-runner visar bara hur lite du ens kan.
Zepto (och minst 100 andra onlinebutiker) är inte ens med på listan i Price-runner väl?
Jo det är dem. I den sökningen jag gjorde låg de först (om man sorterade efter pris), och MacBook Pro låg fyra.

Citat:
INSE FAKTA, Mac tar överpris på sina datorer jag har BEVISAT gång på GÅNG att mitten modellen jämfört med en av Zeptos bärbara (spel)datorer kostar 7000 kronor mer.
FASTÄN den modellen (inte 17 tum) är bättre än sista MBP modellen (dvs den som kostar 30 000)
Nej du har inte bevisat att Apple tar överpris på sina datorer, för det gör de inte. Du ljuger och hittar på. Apples datorer befinner sig i absolut nedre delen av prisregionerna på datorer, och det är ett faktum. Du har tagit upp ett exempel mellan den dyraste bärbara Macen och något obskyrt företags magiskt billiga datorer, men det är också endast ETT exempel. Att säga att Apple tar överpriser på sina datorer när det bara finns ett företag som tillverkar datorer nämnvärt billigare är ju ganska mycket att skjuta sig själv i huvudet i debatten, något du lyckas göra om och om igen.

Citat:
De tar ÖVERPRIS, inte på mjukvara men på hårdvara iaf.
Nej det gör de inte, sluta hitta på en massa.

Citat:
Herregud deras MB har inte ens Santa Rosa och kostar mer än de nya datorer som kommer ut med det nya chipset.
Apple fungerar inte så att de bara stoppar in den nyaste tekniken så fort den kommer ut på marknaden. Apples datorer kommer i omgångar, i generationer, där alla datorer är likadana inom varje generation.

Citat:
inte 4-5000 mindre, utan 7000 kronor mindre OCH ÄR BÄTTRE<- BÄTTRE SPECS!!!

Sluta vara så jävla blind.
Nej den är inte bättre. Bättre är subjektivt, och den har inte bättre specs, den har likvärdiga specs. Dessutom har den inget OPERATIVSYSTEM förinstallerat, och Vista Premium kostar 1600kr om man vill ha det till. Alltså 7000kr billigare enligt dig, minus 1600kr för operativsystemet (som man ju får till Macen): 5400kr billigare. Och då tvivlar jag fortfarande på kvalitén i dessa datorer. för övrigt är det ju LITE mer tillbehör till Macen, minst sagt.
2007-06-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo Marsei
Där bevisade du ju ganska snabbt hur mycket du vet om både musik och datorer inom branschen. Ska Abbey Road ha en Nintendo DS som studiodator tycker du, tror du att du hade fått samma resultat?
Jag sa inte att jag rekomenderar det, utan att DET GÅR.....Mac är inte PERFEKT för musik, det är du som gör det PERFEKt till det.
Herregud.

Citat:
Jo det är dem. I den sökningen jag gjorde låg de först (om man sorterade efter pris), och MacBook Pro låg fyra.
Jaha, jag antar att DE KONFIGURERADE/SKRÄDDARSYDDE DATORN, och när var detta?
För just nu är DATORN SNABBARE än sista MBP modellen, fast är 7000 kr billigare än mellanmodellen....ska vi jämföra med den sista modellen blir det MYCKET MYCKET billigare...

Citat:
Nej du har inte bevisat att Apple tar överpris på sina datorer, för det gör de inte.
Det är det jag har gjort...om och om igen, du ser antagligen VAD du VILL se.

Citat:
Du ljuger och hittar på.
Nej det gör jag inte, kolla själv... www.zepto.se

Citat:
Apples datorer befinner sig i absolut nedre delen av prisregionerna på datorer, och det är ett faktum.
Lol, nej det gör de inte, en Santa Rosa dator kostar lika mycket som en MB, fast en MB har inte santa rosa, de har väl fortfarande 667 FSB?

Citat:
Du har tagit upp ett exempel mellan den dyraste bärbara Macen och något obskyrt företags magiskt billiga datorer, men det är också endast ETT exempel.
Nej det är flera, jag TOG upp ett exempel, Zepto har OLIKA datorer för OLIKA ändamål.
Vill du ha en 2,2 ghz 800 fsb, 2 gb ram ,120 gb hdd, 300 mbit intel N wifi, 7.1 ljudkort, fast x3000 inbyggt kort (du vet, som Macbooks gma950...fast FLERA GÅNGER BÄTTRE), dual-layer brännare med slotin (dvs du kör bara in skivan)
Så kostar det lika mycket som den BILLIGASTE macbooken.
finns på zepto.se (ja du får bluettooth, inbyggd webkamera och kortläsare)

Citat:
Att säga att Apple tar överpriser på sina datorer när det bara finns ett företag som tillverkar datorer nämnvärt billigare är ju ganska mycket att skjuta sig själv i huvudet i debatten, något du lyckas göra om och om igen.
Finns flera, det är bara att sätta igång och leta... jag hittade endast Zepto..

Citat:
Nej det gör de inte, sluta hitta på en massa.
Just det ja.. jag hittar på siffror...

Citat:
Apple fungerar inte så att de bara stoppar in den nyaste tekniken så fort den kommer ut på marknaden. Apples datorer kommer i omgångar, i generationer, där alla datorer är likadana inom varje generation.
Det är därför de tar överpris.

Citat:
Nej den är inte bättre. Bättre är subjektivt, och den har inte bättre specs, den har likvärdiga specs.
Nice, du sköt dig själv i foten.
ÄR DU DUM?
När det handlar om PRESTANDA så är BÄTTRE != Subjektiv.
Det är REN prestanda det handlar om här, PRESTANDA PER PENG.
OCh APPLE tar LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT mer för sina datorer även om de är sämre än sina konkurenter än vad t.ex Zepto tar.

Citat:
Dessutom har den inget OPERATIVSYSTEM förinstallerat, och Vista Premium kostar 1600kr om man vill ha det till. Alltså 7000kr billigare enligt dig, minus 1600kr för operativsystemet (som man ju får till Macen): 5400kr billigare. Och då tvivlar jag fortfarande på kvalitén i dessa datorer. för övrigt är det ju LITE mer tillbehör till Macen, minst sagt.
Vi gör så här, jag jämför med sista macbookmodellen dvs den som kostar 30 000 kronor - 17 tums skärm... vad är det...vi säger 4000 kronor.

26 000 kronor kostar sista MBP
Zepto datorn med BÄTTRE specs kostar 16 000
Dvs zepto + Vista == kostar 8000 MINDRE än sista MBP modellen.
Nu har du inga argument.
OCH datorn är BÄTTRE....dvs bättre prestanda och hårdvara.
2007-06-24, 21:01
Bannlyst
Citat:
OCH datorn är BÄTTRE....dvs bättre prestanda och hårdvara.
Du är så trög att du inte ens förtjänar ett svar. Men du kan ju tänka efter hur du VET att Zepto har bättre prestanda...har du haft en MacBook Pro och en likvärdig Zepto bredvis varandra och jämfört, din jävla pajas?
2007-06-24, 21:09
Medlem
Citat:
Du är så trög att du inte ens förtjänar ett svar. Men du kan ju tänka efter hur du VET att Zepto har bättre prestanda...har du haft en MacBook Pro och en likvärdig Zepto bredvis varandra och jämfört, din jävla pajas?
Jag antar att både Apple och Zepto inte ljuger när de berättar vad som finns i datorerna.
DIN PAJAS.
2007-06-24, 21:19
Medlem
Citat:
Jag antar att både Apple och Zepto inte ljuger när de berättar vad som finns i datorerna.
DIN PAJAS.

Det är rätt uppenbart att det finns två pajasar här, lika barnsliga båda två.
2007-06-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister Mustard
Det är rätt uppenbart att det finns två pajasar här, lika barnsliga båda två.
Vad mycket du bidrar till tråden...
2007-06-24, 23:28
Medlem
miklons avatar
Eftersom den här tråden bara har mynnat ut i en massa tjafs och personangrepp så låser jag den nu. Vi har hela tiden haft en bra stämning i det här forumet och jag vill gärna att det ska fortsätta så. Så skärp er nu tack!

*tråd låst*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in