2007-05-29, 23:38
Medlem
frosses avatar
Här tänkte jag man kunde lista saker som man stör sig på med Apple och dess datorer. Jag börjar med följande saker:

- Slopa QT Pro, gör en gratisversion med alla funktioner (framförallt fullskärm)
- Gör så iChat blir kompitabelt med MSN, AIM, Yahoo...
- Gör en riktig tvåfingrig "pc" mus
- Fixa ett PAINT till OS X
- Gör så man kan se miniatyrer av bilder i findern
2007-05-29, 23:47
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Här tänkte jag man kunde lista saker som man stör sig på med Apple och dess datorer. Jag börjar med följande saker:

- Slopa QT Pro, gör en gratisversion med alla funktioner (framförallt fullskärm)

Paint till OS X:
http://www.idg.se/2.1085/1.109848

Sen stör nog sig många mer på hysteriska/fanatiska Apple-användare än på Apples produkter, som ju enligt mig är rätt hyfsade hemelektronikgrejor. Dock rätt buggiga i sina 1:a generationsutförande.
2007-05-29, 23:49
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Paint till OS X:
http://www.idg.se/2.1085/1.109848

Sen stör nog sig många mer på hysteriska/fanatiska Apple-användare än på Apples produkter, som ju enligt mig är rätt hyfsade hemelektronikgrejor. Dock rätt buggiga i sina 1:a generationsutförande.
Nej, jag vill se ett inbyggt paint.

Finns det något du stör dig på med Apple eller OSX?
2007-05-29, 23:57
Medlem
rasmusens avatar
Citat:

Håller med om alla faktiskt, inget alls att tillägga. Bör tilläggas att jag sitter med min första mac (macbook) och är en inbiten pc-användare.
2007-05-30, 00:00
Medlem
Citat:
Det går redan? Högerklicka och gå in i visningsalternativ och sätt på miniatyrer.
2007-05-30, 00:00
Medlem
* hatar scroll "hjulet" på min ipod
* den pinsamt löjliga jehovas vittnes stämningen när steve jobs announcar nån ny produkt och apple talibanerna sitter och streamar direkt och tokrunkar till produkter som i 95% av fallen inte är speciellt nyskapande
2007-05-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Maddox sammanfattar det rätt bra här
http://www.thebestpageintheuniverse....gi?u=macs_cant
2007-05-30, 00:03
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm
Det går redan? Högerklicka och gå in i visningsalternativ och sätt på miniatyrer.
Tack! Blev nästan lite besviken på att "multimedia apple" inte hade denna funktion.
2007-05-30, 00:22
Medlem
Citat:

Men det kan man ju se.
2007-05-30, 00:29
Medlem
Kvackelikvacks avatar
1. Att man dumpar bra teknologi över ett systembyte, ofta väl tidigt.
Exempelvis IrDA, som man dumpade vid 10.2 (tror jag) för Bluetooth. Men långt fler produkter använder IrDA än Bluetooth, fortfarande, 2 år senare.
Kommentarer, som man dumpade i MacOS X, vilket gjorde att alla mina viktiga kommentarer försvann från mina hårddiskar som jag kört i MacOS X. Sedan införde man kommentarer igen som "Spotlight comments".
Som Classic (emulation av gamla program) som inte fungerar under Intel.

2. Sökfunktionen i MacOS X suger. Att starta upp Classic och sedan Sherlock i Classic och söka där går snabbare än Finders Kommando-F. För första gången någonsin är windows bättre på sökning.

3. Alla andra snitsiga saker som fanns i MacOS 8/9 som bara försvann. Som den modiefierbara äpple-menyn. Som den randningen av främsta fönstret, vet inte hur många gånger jag stängt fel fönster med Kommando-W. Som 2D-mappar (nej min skärm har inte tre dimensioner, låtsas inte som om den har det). Som låd-fönster i nederkanten av skärmen.

4. Att man gått över till Intel.

5. Att man inte tillräckligt kan modifiera utseendet. Apple motarbetar tillochmed sådant.

6. Att man angriper folk som kommer med nyheter eller använder vad Apple anser vara sina varumärken. Typexempel, man satte sina advokater på insidemacrumours (och förlorade), man pressade ipodlounge att byte namn till ilounge, osv

7. Löjliga möss. Apple har inte gjort en bra mus sedan (och inklusive) puck-musen till första iMacen. Alla mina Apple-mös ligger i en låda. Och att man så länge vägrade acceptera flera knappar på musen (flera knappar suger naturligtvis stenhårt även på nya Apple-möss).

8. Att jag inte kan lägga program var jag vill. Att jag inte kan ha vissa .jpg som öppnas i ett program och vissa .jpg som öppnas i ett annat. En sak där Macen tidigare var överlägsen PC:n.

9. Att jag inte kan säkerhetskopiera hela Systemmappen. Också en sak som fungerade tidigare som var bättre än Windows.

Nu blev det en riktig rant....och jag har mer...men orkar inte.
2007-05-30, 00:37
Medlem
frosses avatar
Jag är inte alls insatt i hur det såg ut innan 10.4, har bara ägt en Macbook så jag vet typ inte vad du pratar om haha.

Men självkart orkar du skriva mer, skriv skriv skriiiiv!
2007-05-30, 00:46
Medlem
call3s avatar
bara jag som vågar säga kostnaden.
en macbook pro vore underbart. men som fattig student utan pengar som inte jobbat ett år så får du den varken direkt eller på avbetalning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in