Citat:
Ursprungligen postat av Milo Marsei
Nu vet jag inte hur många Macar du ägt, men i min bransch (musik) är det extremt viktigt med datorer som är stabila och hållbara, för att undvika onödigt tid på reparationer och allara viktigast: förlorad data. Mac är industristandard inom musik (jag tror inte jag varit i en enda seriös studio som kört PC, och jag har varit i väldigt många), och jag har nog aldrig varit på en reklambyrå som använt tillexempel Dell.
Eller så är det du som är en vanlig köpa-dator-hos-onoff-idiot som tror att alla stora företag gör/säljer bra datorer att du missar alla de små butiker som har BÄTTRE datorer billigare, varför tar du ens upp Dell, alla vet att man inte köper dator från Dell redan.
Citat:
Det finns en anledning till att Mac används i seriösa, tunga miljöer: det är mycket hög kvalité på utrustningen och framförallt är den väldigt pålitlig.
Just det musikbranschen är en riktig tung bransch där.... vänta lite.....
göra musik < programmera och ALLT ANNAT I HELA VÄRLDEN.
Jag kan göra musik på min Nintendo DS.
Citat:
Sedan är det ju åter ett skämt att PRISNIVÅN på Mac fortfarande diskuteras i denna tråd. Det är FAKTA att Mac INTE är dyrare än någon annan PC-tillverkare, utan snarare befinner sig i den LÄGRE prisregionen på datormarknaden. Detta är alltså FAKTA, och är inte ens mål för spekulation. Sedan att idioten Cilere hittat ett noname-märke som säljer en dator med liknande processor, minne och grafikkort som en MBP som kostar 4-5000kr mindre gör inte automatiskt att det är ÖVERPRISER på Mac som Cilere påstår.
Söker man tillexempel på Pricerunner med korrekta sökkrav, dvs Core 2 Duo, minst 2GHZ och 2Gb RAM (man kan inte ange grafikkort i sökfälten tyvärr) så kommer ändå en MacBook Pro på fjärde plats om man rangordnar efter pris. Av 24.
Så sluta hitta på en massa trams om priset på Mac, ni ljuger ju bara.
OCH SÅ DÄR LÅTER EN RIKTIG FANBOY, du borde fan skämmas.
Att du ens tar UPP price-runner visar bara hur lite du ens kan.
Zepto (och minst 100 andra onlinebutiker) är inte ens med på listan i Price-runner väl?
INSE FAKTA, Mac tar överpris på sina datorer jag har BEVISAT gång på GÅNG att mitten modellen jämfört med en av Zeptos bärbara (spel)datorer kostar 7000 kronor mer.
FASTÄN den modellen (inte 17 tum) är bättre än sista MBP modellen (dvs den som kostar 30 000)
De tar ÖVERPRIS, inte på mjukvara men på hårdvara iaf.
Herregud deras MB har inte ens Santa Rosa och kostar mer än de nya datorer som kommer ut med det nya chipset.
inte 4-5000 mindre, utan 7000 kronor mindre OCH ÄR BÄTTRE<- BÄTTRE SPECS!!!
Sluta vara så jävla blind.