2010-05-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flourid
Jag antar att det är avkriminaliserat, dock vet jag ej om det är lagligt..

Jo, som med alla andra droger i Portugal så lär det vara avkriminaliserat och inte lagligt, fel av mig. Hur som helst så vill jag ha ett konkret svar, inga gissningar.
Citera
2010-05-16, 13:09
Medlem
laxes avatar
Citat:
Hur får folk tag på ketamin?
Aldrig testat det, men det verkar grymt!
sjukhus/vetrninärer - ketalar
Citera
2010-05-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxe
sjukhus/vetrninärer - ketalar

Lite svårt att få det från sjukhus ändå?
Känner inga veterinärer heller, men kommer kunna få tag på det ändå verkar det som, tack vare Flashback
Citera
2010-05-16, 14:41
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Lite svårt att få det från sjukhus ändå?
Känner inga veterinärer heller, men kommer kunna få tag på det ändå verkar det som, tack vare Flashback

Du får göra inbrott på djursjukhuset.
Citera
2010-05-16, 23:40
Medlem
thegoldenboys avatar
Låt säga att man skulle komma över rent ketamin, ca 99%, hur mycket krävs då för en dos?

Jag är osäker på om det är i pulverform eller vätskeform. Om det senare - hur kan man inta drogen då? Är väl inte helt främmande till att göra detta iv, men tar det hellre oralt eller nasalt, om möjligt med ok effekt. Givetvis förstår jag att iv är bäst, som med allt annat, men jag är nöjd så länge jag får uppleva det s.k. k-hålet.
Citera
2010-05-16, 23:47
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Låt säga att man skulle komma över rent ketamin, ca 99%, hur mycket krävs då för en dos?

Jag är osäker på om det är i pulverform eller vätskeform. Om det senare - hur kan man inta drogen då? Är väl inte helt främmande till att göra detta iv, men tar det hellre oralt eller nasalt, om möjligt med ok effekt. Givetvis förstår jag att iv är bäst, som med allt annat, men jag är nöjd så länge jag får uppleva det s.k. k-hålet.

Koka det till pulver och snorta, det tas upp väldigt dåligt oralt.
Citera
2010-05-16, 23:50
Medlem
thegoldenboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Koka det till pulver och snorta, det tas upp väldigt dåligt oralt.

Ok. Hur gör jag detta och hur mycket behövs för ett rus (ned i hålet och tillbaks) av pulvret?
Citera
2010-05-17, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ok. Hur gör jag detta och hur mycket behövs för ett rus (ned i hålet och tillbaks) av pulvret?

Here ya go http://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine_dose.shtml
1lb ~ 0.5kg
Citera
2010-05-17, 09:59
Medlem
BillLees avatar
Citat:

Jag gillar detta sätt som står på erodwid:
"One method described with nasal use is to insufflate (snort) 25 mg in each nostril, wait 5 minutes and repeat until desired dosage is reached."

Nuförtiden behöver jag komma upp i ca 250mg - men har tagit ganska friskt med ketamin ett tag. För några månader sedan räckte det med 125mg.
Citera
2010-05-17, 23:35
Medlem
thegoldenboys avatar
Brukar vara rätt känslig mot det mesta, men verkar som att 250 mg borde vara tillräckligt för att få en resa för livet och falla riktigt djupt ner i hålet (förutsatt att det är någorlunda rent ketaminpulver som snortas).

En röst viskade till mig att man kan torka ketamin i flytande form till pulver. Borde inte mycket av ämnet försvinna då? Jag vet att blött amfetamin som man låter stå och torka i regel brukar tappa i kvalitet iaf. Det är ju två helt olika substanser visserligen, men man vet ju aldrig om det finns någon likhet i det här avseendet... Någon som vet?
Citera
2010-05-18, 03:46
Medlem
fraess avatar
Det tragiska är att det verkar vara som många säger, toleransen klamrar sig fast ett tag. Det var typ två månader sedan jag tog ketamin sist, och redan efter någon dags bruk efter jag fick tag på nytt superfint ket fick jag snorta 370 milligram för att komma dit jag ville. Men gode gud vilket hål!

Stackars jävlar som inte knarkar!!!

Denna drog är helt klart tvåa på listan över världens absolut bästa droger, toppas endast av DMT, men det är fan inte långt mellan.

Någon annan som noterat vilken stor skillnad det kan vara på ketamin och ketamin? Jag trodde mest att det var bullshit först, men balansen mellan isomererna verkar göra sjukt stor skillnad.
Citera
2010-05-18, 10:19
Medlem
BillLees avatar
Toleransen ökar tyvärr fort, sänks gör den visserligen men inte alls like snabbt... Lite jobbigt, för detta är en drog man lätt kan ta lite grann av ofta (alltså, inte för att k-hola utan mysa på) och stundtals trippa djupt med - jag har byggt upp en jävla tolerans nu så jag borde nog ta en paus med båda grejerna ett tag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in