2007-05-29, 22:43
Medlem
Istället för att använda IE:s inbyggda funktion "Ordna favoriter" så gick jag via Utforskaren. Skapade nya mappar för alla länkar så att det skulle bli lite systematik i det hela. Det blev en hel del länkar som jag inte hittade lämliga mappar till, så dom fick vara kvar. Problemet nu är att de nya mapparna lagt sig sist i listan, så det tar tid att få upp en länk ur dom. Om jag försöker flytta dom med "Ordna favoriter", (Går bara att göra "mapp för mapp") så går det inte, de hamnar i en av de övre mapparna som öppnas automatiskt. Hopppas nå´n förstår vad jag menar... Svara gärna PM, det kanske inte är intressant för nå´n annan..Vänligen Christer
Citera
2007-05-29, 22:54
Bannlyst
Om jag vore du så skulle jag allvarligt fundera på att installera Firefox istället. Firefox importerar alla dina bokmärken från IE. Sen blir det en baggis att fixa till dem. Du kan använda båda webbläsarna om du vill. Om du installerar Firefox säg bara till om du vill ha lite tips på bra plugins att installera. Att surfa webben kommer bli något helt annat med Firefox kan jag lova dig.

http://www.mozilla.com/en-US/

Citera
2007-05-29, 22:57
Medlem
927s avatar
du ska alltså högerklicka på en favorit i listan med favoriter, välj sortera efter namn
Citera
2007-05-29, 22:59
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Om jag vore du så skulle jag allvarligt fundera på att installera Firefox istället. Firefox importerar alla dina bokmärken från IE. Sen blir det en baggis att fixa till dem. Du kan använda båda webbläsarna om du vill. Om du installerar Firefox säg bara till om du vill ha lite tips på bra plugins att installera. Att surfa webben kommer bli något helt annat med Firefox kan jag lova dig.

vill ha ie med flikar och reklam/popup stoppare och allt vad som nu ingår så kan man välja avast browser
Citera
2007-05-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore

just den här burken är det bra att ha så lite installerat som möjligt... När jag får igång min egen burk kommer jag nog att köra Firefox, använde den innan jag stängde av burken för snart 2 år sedan... / Christer
Citera
2007-05-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
du ska alltså högerklicka på en favorit i listan med favoriter, välj sortera efter namn
Tack för hjälpen! Mapparna hamnade överst och alla övriga favoriter i bokstavsordning efteråt. Vänliga hälsningar Christer
Citera
2007-05-29, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille47

just den här burken är det bra att ha så lite installerat som möjligt... När jag får igång min egen burk kommer jag nog att köra Firefox, använde den innan jag stängde av burken för snart 2 år sedan... / Christer

Aha!

Jag kan bara säga att Firefox har bara blivit bättre och bättre för varje ny version och är väl värd att installera sen när du får igång din egen dator igen.

Citera
2007-05-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille47
Tack för hjälpen! Mapparna hamnade överst och alla övriga favoriter i bokstavsordning efteråt. Vänliga hälsningar Christer
Nu plötsligt är samma elände tillbaks igen! Om jag högerklickar på en av favoriterna finns inte ens alternativet "sortera" med... / Christer
Citera
2007-05-30, 01:36
Medlem
927s avatar
nej, det finns inte med om du har rutan ordna uppe/i utforskaren.
öppna favoriterna via ie
Citera
2007-05-30, 12:03
Medlem
Citat:
nej, det finns inte med om du har rutan ordna uppe/i utforskaren.
öppna favoriterna via ie
Jag gör det. Nu såg allt OK ut, men så hittade jag en mapp som lagt sig i en annan mapp och skulle flytta den. Då finns plötsligt inte längre alternativet "Sortera" när jag högerklickar! Den verkar leva nå´t helt j_a eget liv den här gamla skitdatorn! Ha en bra dag! / Christer
Citera
2007-05-30, 12:57
Medlem
Citat:
vill ha ie med flikar och reklam/popup stoppare och allt vad som nu ingår så kan man välja avast browser
Jag måste ha IE, det är min gamla mors dator och det tog tillräckligt länge för att få henne att begripa den. Orkar inte lära upp henne på nytt... mvh Christer
Citera
2007-05-30, 13:59
Medlem
DennisOlofs avatar
På tal om bokmärken, någon som vet om det finns en nyare modernare variant eller sarlikt program som compass ?

http://www.softgauge.com/compass/

Jag har kört den ganska länge och det har inte hänt mycket, sist en verison kom var 2001. Men jag gillar ändå programet och det bästa är just att allt sparas i en .html fil mer eller mindre. Superbra, är man inte beroende av ett program som man oftast är i andra fall då dom har konstiga filformat osv.

Känns som man vill få något nyare program eller uppdaterat ? någon som har tips ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in