2009-02-28, 08:08
Medlem
O-Lyckligs avatar
Men du ser ju att det är från en tv-sändning, eller vem är det som är konspiratorisk!?
Citera
2009-02-28, 09:35
Medlem
KimNeilJungs avatar
fel
Citera
2009-02-28, 13:14
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Men du ser ju att det är från en tv-sändning, eller vem är det som är konspiratorisk!?

Jag är för tillfället inte konspiratorisk (jag tror alltså inte på dessa historier) förräns jag grundligt rett ut saker och ting, och inte tror på första bästa youtubevideo.
att det är en youtubevideo från en nyhetssändning bevisar ju egentligen inte att dom var först med historien, vi vet ju alla hur media funkar.

Men jag ska försöka gräva lite mer i detta och se vad jag hittar.

Hursom helst, så vore de intressant att veta varför BBC är pålitliga i detta fall, men enligt många med på 9/11 konspirationen för dom berättade att sjuan föll innan den gjorde det. två skillda händelser ja vet, men är man med i nwo så är man.
Citera
2009-02-28, 14:48
Medlem
Targenors avatar
ok, nu har jag kollat på "beviset".

Säger inte så mkt när man kollat runt litegranna och inser att Peter Powers tagit tillbaka delar av sin historia, undra varför?
Citera
2009-02-28, 17:47
Medlem
Kopplingen mellan terrorövningar och attentat är kanske den mest intressanta frågan i det här ämnet just nu.

Detta är dessutom ett utmärkt tillfälle för sanningssökare att visa att man kan gå lite djupare i efterforskningarna. Resonemanget brukar tyvärr gå nånting i stil med:

Någon säger att terrorövningar pågick --> Detta är mystiskt --> Attentaten var inside jobs

Den sortens "slutsatser" är meningslösa. Istället måste man börja med att reda ut exakt vilka övningar som genomfördes, vilket innefattar kritisk granskning av olika uttalanden och dokument. Därefter måste man visa att dessa övningar på något sätt underlättade själva attentaten. Annars finns det ju ingen mening med att koppla samman dem.

Och till alla som klagar på vakthundarna här: Se dem inte som ett hinder, utan som en resurs. Alla teorier måste granskas kritiskt för att se om de är hållbara. Nu slipper ni göra detta själva eftersom Flashbacks vakthundar sköter jobbet åt er. Om teorierna mals sönder av motbevis så var de inte hållbara och kan kasseras till fördel för nya, bättre teorier. Om de däremot klarar granskningen så vet man att man har något bra att bygga vidare på.
Citera
2009-02-28, 20:43
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Kopplingen mellan terrorövningar och attentat är kanske den mest intressanta frågan i det här ämnet just nu.

Detta är dessutom ett utmärkt tillfälle för sanningssökare att visa att man kan gå lite djupare i efterforskningarna. Resonemanget brukar tyvärr gå nånting i stil med:

Någon säger att terrorövningar pågick --> Detta är mystiskt --> Attentaten var inside jobs
Vad säger vi om övningar som inte slutar med terrorattentat då? Idag övar ett hundratal brandmän i storbritannien på katastrofhantering efter ett större attentat.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7916588.stm
More than 100 fire fighters are taking part in search and rescue exercises at three locations, in an attempt to test their competency in case of a major incident.
Är det bevis på att det katastrofövningar inte alls är en del av katastrofer som inträffar samtidigt eller är de bevis på att NWO övar inför kommande terroratentat?

Vet inte riktigt om länken hör hemma i den här tråden. Men eftersom tråden diskuterar londonbombningarna och en del av den konspirationen är en "mystisk" övning tyckte jag den passa de in i sammanhanget
Citera
2009-03-01, 17:21
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Vad säger vi om övningar som inte slutar med terrorattentat då? Idag övar ett hundratal brandmän i storbritannien på katastrofhantering efter ett större attentat.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7916588.stm
More than 100 fire fighters are taking part in search and rescue exercises at three locations, in an attempt to test their competency in case of a major incident.
Är det bevis på att det katastrofövningar inte alls är en del av katastrofer som inträffar samtidigt eller är de bevis på att NWO övar inför kommande terroratentat?

Vet inte riktigt om länken hör hemma i den här tråden. Men eftersom tråden diskuterar londonbombningarna och en del av den konspirationen är en "mystisk" övning tyckte jag den passa de in i sammanhanget

Nej, det är inget bevis, men något ytterligare om övningarna är ju att den vid 9/11 ändrades från att i vanliga fall vara en eller två månader efter varje år till just denna dag.
Citera
2009-03-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
ok, nu har jag kollat på "beviset".

Säger inte så mkt när man kollat runt litegranna och inser att Peter Powers tagit tillbaka delar av sin historia, undra varför?

Säger inte så mycket?
Det säger väl att de hade en nästan exakt likadan övning precis samma dag. Om du inte tycker det är mycket så ser du inte klart.

Vad tror du det beror på att han tagit tillbaka delar av sin historia?

Tror du han ljög första gången för att skoja till det lite?
Citera
2009-03-03, 09:44
Medlem
Citat:
Nej, det är inget bevis, men något ytterligare om övningarna är ju att den vid 9/11 ändrades från att i vanliga fall vara en eller två månader efter varje år till just denna dag.

Ja det är ju intressant. Ännu ett sådant rysligt sammanträffande. Det har alltid varit Oktober, November annars. Det var planerat 22:e okt 2001. Just detta året ändrade de datumet mer än en månad bakåt. Oturligt nog var det just då som attackerna ägde rum och det fanns typ två plan kvar att försvara hela nationen.

http://www.historycommons.org/entity.jsp?entity=global_guardian

Debunkers har dock alltid blundat för sammanträffanden
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här