2009-02-26, 15:06
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Och att just denna dagen fungerade inte kameror varken i tunnelbanan eller på bussen. Kombinera det sammanträffandet med att de hade en övning med exakt samma scenario exakt samma dag.
Kamerorna i vår tunnelbana funkar högst sporadiskt också, enligt uppgift. Har Maud Olofsson skickat ut sitt dödskommando eller kan jag ta tuben till jobbet?
Citera
2009-02-26, 16:27
Medlem
O-Lyckligs avatar
Såklart du kan, dom folkvalda ser ju efter ditt bästa!?
Citera
2009-02-26, 17:09
Medlem
Ursprungligen postat av KimNeilJung:

Citat:
För att ingen frågade.

Seriöst: för den som befunnit sig i Londons under en längre tid lyfter inte på ögonbrynen åt att något går sönder.

Du besvarar ju inget av det vi tar upp. Du vet inte ens vad dina kompisar tycker är bullocks eftersom du inte vet vad bevisen handlar om?
Citera
2009-02-26, 19:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung:

Du besvarar ju inget av det vi tar upp. Du vet inte ens vad dina kompisar tycker är bullocks eftersom du inte vet vad bevisen handlar om?
Jag kommenterade påståendet att det var en konspiration bakom - det påstådda - avbrottet i tunnelbanans övervakningssystem. Det är inte på något sätt ovanligt att saker går sönder i Londons tunnelbana. Jag backade upp det genom att citera mina londonvänner samt av egen erfarenhet de tiotal gånger jag varit där.

F.ö har jag redan sagt att jag inte är så påläst på den här konspirationen. Således kan det ju vara så att jag har helt fel. Men i det här fallet dömer jag hunden efter håren då de största bevisen verkar vara att det fanns judar i London och att det pågick en katastrofövning samma dag. Plus en massa nitpicking om restider för olika tåg.
Vad jag ser är alltså samma arbetssätt från truthers. Man letar efter små detaljer som man sedan tvingar ihop.

-Mind the gap
-Mer än gärna!

Men återigen, jag är inte alls påläst på Londongrejen så jag kan som sagt ha helt fel.
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-02-26 kl. 19:26.
Citera
2009-02-26, 22:06
Medlem
Vi har ju pratat om massa grejer t ex det ortroliga sammanträffandet att man hade en övning som gick ut på exakt samma sak, exakt samma dag. Tänk på 9/11.

Terroristerna blev skjutna av polisen, trots att de borde varit döda. Massa annat som står om du bara läser lite. Vad gör du annars här och kommenterar om du inte ens är intresserad?
Citera
2009-02-26, 22:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Vi har ju pratat om massa grejer t ex det ortroliga sammanträffandet att man hade en övning som gick ut på exakt samma sak, exakt samma dag. Tänk på 9/11.

Terroristerna blev skjutna av polisen, trots att de borde varit döda. Massa annat som står om du bara läser lite. Vad gör du annars här och kommenterar om du inte ens är intresserad?

Varför ska man tänka på 9/11 ?
Det förekom ingen exakt likadan övning den dagen.
Dock vidhåller jag min tes sedan tidigare att det är klantigt att genomföra ett terrorövning som skydd och sedan genomföra ett attentat.

När jag kollar på den innebörden så känns det som dom verkligen ville åka fast.

Vilken är källan till historien om övningen den 7/7 ?
Och nej inga youtubeklipp, varifrån kom historien?
Citera
2009-02-26, 22:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Jag kommenterade en punkt eftersom den inte är en tillstymmelse till bevis då londons tunnelbana fallerar på större eller mindre skala dagligen. I övrigt erkänner jag villigt att jag ser på den här konspirationen som de flesta andra: bollocks med extra judehat på toppen. Men då generaliserar jag. Jag.Kan. Ha. Fel.
Är det svårt att förstå att någon öppet erkänner sin okunskap och är öppen för omvärderingar?
Citera
2009-02-27, 13:00
Medlem
Ursprungligen postat av Targenor
Citat:
Varför ska man tänka på 9/11 ?
Det förekom ingen exakt likadan övning den dagen.
Dock vidhåller jag min tes sedan tidigare att det är klantigt att genomföra ett terrorövning som skydd och sedan genomföra ett attentat.

Är det eller är det inte ett otroligt sammanträffande att man vid Londonbombningarna hade nästan exakt samma scenario och att man vid 9/11 hade väldigt liknande scenario på övningarna, SAMMA dag som attentaten?
Det är det jag undrar. Om det är klantigt eller inte var inte min fråga.

Citat:
Vilken är källan till historien om övningen den 7/7 ?
Och nej inga youtubeklipp, varifrån kom historien?

Vadå inga youtubeklipp? Duger inte videobevis där mannen själv står och säger att de gjorde en lika dan övning?

http://www.youtube.com/watch?v=JKvkhe3rqtc
Citera
2009-02-27, 18:22
Medlem
O-Lyckligs avatar
Jepp, just att det finns reportage om "övningar" i båda fallen är det som gör mig skeptisk. Sen kan folk hävda trolighetsteorier, påpeka brister i andra teorier & Zzz Zzz.

Skumma fiskar sitter alltid vid dom styrande årorna!

Edit: Stavfel
Citera
2009-02-27, 18:42
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Är det eller är det inte ett otroligt sammanträffande att man vid Londonbombningarna hade nästan exakt samma scenario och att man vid 9/11 hade väldigt liknande scenario på övningarna, SAMMA dag som attentaten?
Det är det jag undrar. Om det är klantigt eller inte var inte min fråga.
Nej, men det var mitt påstående.

Citat:
Vadå inga youtubeklipp? Duger inte videobevis där mannen själv står och säger att de gjorde en lika dan övning?

Sanningen finns på youtube javisst.
Nu var inte det min fråga heller.
utan vem som FÖRST kom med denna nyhet, vem såg till att folket fick veta detta?

Allting måste ju trots allt ha en början.
Senast redigerad av Targenor 2009-02-27 kl. 18:49.
Citera
2009-02-27, 23:58
Medlem
om du vägrar kolla på bevisen kan du lägga ner det där med att skriva i den här tråden.

BBC
Citera
2009-02-28, 00:28
Medlem
Targenors avatar
Citat:
om du vägrar kolla på bevisen kan du lägga ner det där med att skriva i den här tråden.

BBC

Du vet alltså inte vart i från historien om övningen kommer?

Ja eller nej?

Det är det enda jag efterfrågar, vem kom ut först med historien om övningarna?
Jag efterfrågar alltså ingen youtube video, jag efterfrågar om du vet svaret på min fråga.

Om du inte kan svara, så kanske du borde överväga att ta reda på det?
Det är ju trots allt det man bör göra när man får höra information, dvs ta reda på vilken är grundkällan, vad finns det som styrker detta osv.

Men visst finns det på youtube så är det sant

Det kan heller inte vara så att vissa personer "bygger" på denna historia eftersom för att den ska passa deras motiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in