2007-05-28, 22:28
Medlem
Har en Acer 5021 som ofta blir varm och då går fläkten igång vilket låter störande högt, musiklyssning mm blir en pina..
Går det att sätta in en ny fläkt eller kan jag åtgärda genom manuella inställningar?
Citera
2007-05-28, 22:34
Medlem
927s avatar
och varför blir den varm då?

är den nån process som ligger högt i cpu användningen?
Citera
2007-05-28, 23:12
Medlem
DennisOlofs avatar
Kan du inte montera in flera fläktar i lådan ? Du kan ju prova att köra utan lock på sidan av datorn. Om datorn då förblir tyst även om du belastar den är det klart.

Då blir det antingen för varmt i lådan eller cpun som blir för varm och måste kylas.

Antingen fixar man bättre ventilation i lådan, mera fläktar. Eller så fixar man bättre cpu kylare.
Citera
2007-05-28, 23:40
Bannlyst
Det finns även tystare fläktar att köpa, de brukar kosta en slant extra. Dags för mig att köpa en sån själv.
Citera
2007-05-28, 23:44
Medlem
leif_solstråles avatar
har samma problem, jag har datorn på fönsterbrädan, hjälper litegrand, alltså ca 1 meter därifrån jag sitter.
Citera
2007-05-28, 23:45
Medlem
2biass avatar
Damm och skit på fläktbladen gör att de blir obalanserade, och då dröjer det inte länge innan lagrena säckar, vilket leder till att dem låter väldigt mycket....
Citera
2007-05-28, 23:52
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2bias
Damm och skit på fläktbladen gör att de blir obalanserade, och då dröjer det inte länge innan lagrena säckar, vilket leder till att dem låter väldigt mycket....

Japps det är mycket sant.

En Dammsugning då och då gör mer än vad man tror, det är inte lite damm som sugs in i fläktarna när burken står i ett hörn.

Brukar dammsuga burken en gång i månaden minst. öppna och rensa rent burken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in