2007-05-28, 21:23
Bannlyst
skiten klarar ju fan inte av några normala program alls utav att bugga ur.

Hur fan kan de släppa ut sådan skit på marknaden?
Citera
2007-05-28, 21:29
Medlem
ManicFreedoms avatar
Nästan alla program jag har testat har fungerat.
t.ex. NOD 32, rivatuner, massa spel.
Det enda som jag inte fått o funka i Vista x64 är överförning mellan dator och mobil(w800i).
Datorn har aldrig hängt sig.

Är du säker på att du inte fått tag i någon betaversion?
Citera
2007-05-28, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManicFreedom
Nästan alla program jag har testat har fungerat.
t.ex. NOD 32, rivatuner, massa spel.
Det enda som jag inte fått o funka i Vista x64 är överförning mellan dator och mobil(w800i).
Datorn har aldrig hängt sig.

Är du säker på att du inte fått tag i någon betaversion?

Release = betatest ā la Microsoft.

endast om HP säljer sina datorer med Betas.

Nej skämt och sido, t.o.m. NOD32 2.70 vägrade Vista släppa genom. Samma sak med Outpost, Winamp och ett antal andra program.
Citera
2007-05-28, 21:50
Medlem
Megadeths avatar
vista nu? näee jag väntar på sp3 till xp ist. men om ett par år kan jag tänka mig att köra vista, då har nog litenmjuk fixat dem flesta buggarna iaf.
Citera
2007-05-28, 22:07
Moderator
^Eazs avatar
Kör Vista X64, har inte haft några problem.

Hade problem när jag installerade det och glömt att ladda ner X64 Trådlösa drivisar, lite GFX drivisar osv, men sen det att jag fått igång drivrutiner osv, så har det funkat klockrent på min burk.

Gillar Vista en hel del mer än XP, även i spel.

Enda jag haft problem med är som ovan talare överföra saker till min mobil med SE's egna program. Men det får man vänta tills det att SE släpper en Vista version.
Citera
2007-05-28, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
vista nu? näee jag väntar på sp3 till xp ist. men om ett par år kan jag tänka mig att köra vista, då har nog litenmjuk fixat dem flesta buggarna iaf.

XP snart inne nu.

Vista får vänta några år till
Citera
2007-05-28, 22:43
Medlem
RedXs avatar
Jag har haft en jävla massa problem. Om jag har igång datorn mer än två timmar i sträck kan jag nästan garantera att den stänger av sig själv på grund av något "allvarligt fel" även om jag endast har igång utorrent eller Media Player Classic. Sedan tar det tio minuter efter start innan programmen går att använda ordentligt (systemet jobbar hur länge som helst sedan man kommit in i Windows). Då har jag 1 GB RAM.
Citera
2007-05-28, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag har haft en jävla massa problem. Om jag har igång datorn mer än två timmar i sträck kan jag nästan garantera att den stänger av sig själv på grund av något "allvarligt fel" även om jag endast har igång utorrent eller Media Player Classic. Sedan tar det tio minuter efter start innan programmen går att använda ordentligt (systemet jobbar hur länge som helst sedan man kommit in i Windows). Då har jag 1 GB RAM.

Jo vista verkar kraftigt buggit. Talade nyss med en kille på Tieto och enligt honom vägar Tieto ännu installera Vista till kunder pga alla buggar.

Jag har 2 GB ram och ändå fallerar det igen och igen.

Vista är nog ok om man bara kör de program som ligger i, samt kanske några MS program men lägger man som jag in kanske 30-40 program till så ballar det ur totalt.
Citera
2007-05-28, 22:47
Moderator
^Eazs avatar
hmm min burk startar snabbare med Vista än med XP.

Core 2 Duo, 2GB minne, 8800GTS GFX.

Och då har jag inte optimerat så mycket mer än tagit bort någon skit från startup grejer.
Citera
2007-05-28, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
hmm min burk startar snabbare med Vista än med XP.

Core 2 Duo, 2GB minne, 8800GTS GFX.

Och då har jag inte optimerat så mycket mer än tagit bort någon skit från startup grejer.

Men då kör du bara standard program typ MSN och IE eller?
Citera
2007-05-28, 23:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
Men då kör du bara standard program typ MSN och IE eller?

IE har jag startat en gång, för att dra ner FF

Det jag kör som mest: Trillian, MSN, iTunes, Logitech QuickCam, Sidebar, TightVNC Viewer (för att styra min torrent box), Daemontools, IRC, Firefox, Realtek HD Audiomanager.

Sen andra program självklart som jag startar vid behov. Men de program jag listade där är de som går igång när jag kör igång datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in