2007-05-29, 12:26
Medlem
Skamanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jag tycker f ö att RSFL-ordförandens kommentar är lite konstig:
Citat:
- Det här visar att arbetet för att motverka hatbrott som homofobi inte räcker till, säger RFSLs förbundsordförande Sören Andersson till DN.se.
Inget konstigt med den kommentaren. Sören Andersson tycker i likhet med HomO Ytterberg att homofobi i sig, oavsett hur eller om det uttrycks, är ett hatbrott. Ytterberg har väl till och med kallat homofobi en kriminell ideologi om jag inte missminner mig.
Citera
2007-05-29, 12:26
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Pang-pang! http://www.pinkpistols.org

Skulle vara en syn i Sverige, beväpnade RFSL-arbetare och bögar.
Skott i luften under Pride-paraden och nyheter om en yxman som blev skjuten fem gånger i skallen på RFSL's expedition.
Citera
2007-05-29, 12:28
Bannlyst
Ja då får man ytterligare anledning till att bekämpa homofobin och ta till hårdare tag. Bara en galning överfaller någon med yxa.
Citera
2007-05-29, 12:29
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon

Skulle vara en syn i Sverige, beväpnade RFSL-arbetare och bögar.
Skott i luften under Pride-paraden och nyheter om en yxman som blev skjuten fem gånger i skallen på RFSL's expedition.
Varför inte? Om du angriper någon med en yxa så visar du att du är kapabel till dödligt våld och bör därför behandlas därefter...

Även "tantpistolen" derringer utjämnar på ett utmärkt sätt skillnaderna mellan en stor, stark och en liten, svag person.
Citera
2007-05-29, 12:34
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Varför inte? Om du angriper någon med en yxa så visar du att du är kapabel till dödligt våld och bör därför behandlas därefter...

Jag har inte sagt annorlunda.

Citat:
Även "tantpistolen" derringer utjämnar på ett utmärkt sätt skillnaderna mellan en stor, stark och en liten, svag person.

Ja, bögar borde hålla sig till tantpistoler, det passar nog deras personlighet.
Citera
2007-05-29, 12:38
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Tror mest på nazistkopplingen jag...

"Hatvåld" från kristna är väl inte särskilt vanligt i Sverige? Någon gång ska väl i och för sig vara den första.
Citera
2007-05-29, 14:22
Medlem
flashwriters avatar
Varför är det egentligen så känsligt med bögerier för en del? Ju fler som är bögar desto fler kvinnor över till oss andra. Eller tänker jag fel då? Var vänlig upplys mig om det jag verkar ha missat.
Citera
2007-05-29, 14:32
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C Bildts Kostym
Tror mest på nazistkopplingen jag...
Jag är skeptisk till naziteorin eftersom deras aktioner brukar vara mer planerade och ofta sker i grupp, som när de anfallit SSU-lokaler och konstutsällningar. Det här luktar mer ensam galning.

Men vi får väl se. Om det finns en nazistkoppling tror jag inte att media kommer att mörka den, för att uttrycka det försiktigt.
Citera
2007-05-29, 19:32
Medlem
Jo tjena att det var ett homofobdåd som RFSL vill få det till. Det är snarare en dåre som borde setat på dårhuset och inte gå ute med en yxa
Citera
2007-05-29, 20:05
Medlem
Aakes avatar
Han kanske hade fått HIV eller något annat äckligt av någon HBT-person?
Citera
2007-05-29, 20:56
Medlem
För jävligt.

Antagligen någon svartsjuk slak snubbe vars flickvän lämnat honom för en annan kvinna.
Citera
2007-05-29, 20:56
Medlem
Han hade ju räknat med att åka dit iaf, hade sagt upp sin lägenhet och satt sig på tåget från Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in