2007-05-28, 19:51
Medlem
hollos avatar
När jag skriver så kommer det siffror på vissa bokstäver, istället för den egentliga bokstaven.
Varför blir det så och hur ändrar man det?
Citera
2007-05-28, 20:03
Medlem
Bossiemans avatar
Du har förmodligen en laptop och du har lyckats trycka in en knappkombination som gör att siffrorna aktiveras på tangentbordet (kolla noga så ser du små blåa siffror på vissa bokstäver).
Tryck på 'Fn' knappen + 'NumLk' tangenten så borde det fixa sig.
Citera
2007-05-28, 20:05
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Du har förmodligen en laptop och du har lyckats trycka in en knappkombination som gör att siffrorna aktiveras på tangentbordet (kolla noga så ser du små blåa siffror på vissa bokstäver).
Tryck på 'Fn' knappen + 'NumLk' tangenten så borde det fixa sig.
Nope, stationär dator. Har två polare det hänt så för och ingen av dom har en laptop.
Citera
2007-05-28, 21:31
Medlem
Bossiemans avatar
Då vet jag tyvärr inte vad det kan vara.
Citera
2007-05-28, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollo
När jag skriver så kommer det siffror på vissa bokstäver, istället för den egentliga bokstaven.
Varför blir det så och hur ändrar man det?

har varit med om samma sak. Första gången hittade jag kommandot så det återgick till normalt läge. Andra gången pinsamt nog inte. Haha sitter nu med gammalt kb. Byter du kb så slipper du det, men det är ju inte alla som har ett exkta liggandes.. Även jag är tacksamm om någon kan hittar kommandot
Citera
2007-05-29, 00:43
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasin
har varit med om samma sak. Första gången hittade jag kommandot så det återgick till normalt läge. Andra gången pinsamt nog inte. Haha sitter nu med gammalt kb. Byter du kb så slipper du det, men det är ju inte alla som har ett exkta liggandes.. Även jag är tacksamm om någon kan hittar kommandot
Darn you! Hur kan du glömma?!

Jag får väl helt enkelt sitta och mixtra, men om nån vet hur
man gör så är jag otroligt tacksam för tips!
Citera
2007-05-29, 01:50
Medlem
Peanutss avatar
http://www.flashback.org/showthread...84#post7098184
Citera
2007-05-29, 01:53
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peanuts
http://www.flashback.org/showthread...84#post7098184
Läs igenom hela tråden en gång så ska du få dig en redig överraskning!
Citera
2007-05-29, 02:19
Medlem
Doctor Whos avatar
Plocka bort alla tangenter från ditt tangentbord, lossa även det övre "plastchassist", kör rent allting med antingen destillerat vatten eller aceton och topz(tops). Låt oavsett metod torka i minst två dygn.

Sätt ihop allting igen, återkom.

Låter som ett klassigt problem med vätska som glidit ner i bordet och orsakat kortisar, har haft likande problem som löstes med en ordentlig rengöring och torkning.
Citera
2007-05-29, 02:58
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Plocka bort alla tangenter från ditt tangentbord, lossa även det övre "plastchassist", kör rent allting med antingen destillerat vatten eller aceton och topz(tops). Låt oavsett metod torka i minst två dygn.

Sätt ihop allting igen, återkom.

Låter som ett klassigt problem med vätska som glidit ner i bordet och orsakat kortisar, har haft likande problem som löstes med en ordentlig rengöring och torkning.
Lät som en bra metod!
Ska hälsa mina polare det.
Thanks mate!
Citera
2007-06-02, 02:01
Medlem
Peanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollo
Läs igenom hela tråden en gång så ska du få dig en redig överraskning!
Ooppss. Hmm, verkar helt galet. Stationar dator med detta problem.
Prova med annat tangentbord om du har for att se om problemet ar med bordet eller datorn. Darefter prova att andra i Kontrollpanelen - Tangentbord eller liknande
Citera
2007-06-02, 11:54
Medlem
suqas avatar
Lite offtopic, när man använder fjärrhjälp brukar det blir det sånna tangenter!
//SuQa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in