2007-05-31, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
ja media tystar ju ner om s.k "raggare" skulle vara inblandade i mord, incest o.s.v..

Jag gillar dig johnny, du är en man av principer. Du precis som andra "landsortsbor" sköter era saker emellan utan inblandning av polisen och tar oftast lagen i egna händer. Jag har försökt provocera fram ett erkännande från dig men du tiger och det gillar jag. Både du och jag vet väl att mörkertalet är stort ute på landsbygden när det gäller våldtäckter, hustrumisshandel och misshandel öht..
Citera
2007-05-31, 17:27
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Ska vi kanske gå vidare och diskutera kring den så kallad civilkurage lagen som är på tapeten än en gång?`

Civilkuragelagen, bra eller anus?

Själv tycker jag den är crap, ifall vi ska tvinga den enskilde medborgaren att måste hjälpa till vare sig han vill eller inte för att låter han bli kan han bli straffad med böter etc, hjälper han till kan han riskera att få en kniv i magen.

Civilkurage borde komma av sig själv och skall inte stiftas i lag. Jag tror nog ingen civilkurage lag i världen kunde ha hjälpt till vid det här morden, även om jag ställer mig skeptisk till varför inte grabben som körde vanen's polare inte hoppade på honom och stoppade honom.
Det måste ju ha tett sig uppenbart att han inte skulle ut och cruisa direkt mitt i bråket.
Syftet kanske var att skrämma honom men att låta en berusad människa sätta sig bakom ratten till en stor tung bil mitt i ett bråk är ju inte heller så genomtänkt.

Så rykterna säger..
Körde han över honom tre ggr.. Full och full.. Verkar veta precis vad han gjorde.
Hur ska man våga säga till skitungar som vandaliserar,om man kan bli mördad för det.??
Citera
2007-06-11, 16:44
Medlem
johnny-62s avatar
Raggare på biblioteket och skjutsa gamlingar

Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
De hade varit på cruising, jag undrar vilka som brukar åka på crusing.

Uppenbarligen ägnar raggare sig åt den ädla konsten att fegt köra över hederligt folk.
Mycket upprörande.
Här kan du se hur "hemska" raggare är, riktig våldskultur..
http://norran.pi.se/library.aspx?id=494#

Skellefteå Cruising har som mål att vidareutvecklas varje år och till nästa år satsar de på att låta äldre människor åka med i bilarna.

-Det har blivit väldigt populärt söderut, så nästa år kommer vi att prova det, säger Per Anders Hådén
http://www.norran.se/artikel.php?id=...&avdelning_2=0
Citera
2007-06-12, 20:51
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Här kan du se hur "hemska" raggare är, riktig våldskultur..
http://norran.pi.se/library.aspx?id=494#

Skellefteå Cruising har som mål att vidareutvecklas varje år och till nästa år satsar de på att låta äldre människor åka med i bilarna.

-Det har blivit väldigt populärt söderut, så nästa år kommer vi att prova det, säger Per Anders Hådén
http://www.norran.se/artikel.php?id=...&avdelning_2=0
Ett riktigt fint initiativ av våra motorburna hjältar att ta vid där vård och omsorg misslyckats, gamla människor som byggt vårt samhälle och välfärd och som tack för detta kanske inte ens får gå ut i friska luften. Men tack vare våra vänner raggarna som tar ut våra gamla i friska luften, givetvis nedcabbat, så får ändå vara gamla en värdig ålderdom som inte samhället annars kan erbjuda

Tycker att Ladida har förutfattade meningar om stackars raggare
Citera
2007-06-14, 16:28
Medlem
Längesen det nämndes något om 22-åringen. Kommer han från Härryda eller Vara? Vad är det för snubbe? Någon som har koll på vad han kan få för straff?
Citera
2007-06-17, 08:13
Medlem
det är märkligt att det är så tyst om fallet
eftersom götets mc-värld blivit kulturberikat varför kan inte raggarna blivit det?
gamla vanar ägs väl mäst idag av folk som smugglar öl
det är nog lite zigenarvarning här ändå eller bosnier
Citera
2007-07-02, 00:12
Medlem
SpikeTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry Lonsdale
Längesen det nämndes något om 22-åringen. Kommer han från Härryda eller Vara? Vad är det för snubbe? Någon som har koll på vad han kan få för straff?

Snart rättegång, har varit tyst pga det. Ingen nytt har framkommit då föraren inte kommer ihåg nåt och hans kompisar berättat allt.
Citera
2007-07-02, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpikeTV
Snart rättegång, har varit tyst pga det. Ingen nytt har framkommit då föraren inte kommer ihåg nåt och hans kompisar berättat allt.
Kommer du vara på plats vid rättegången så att du kan rapportera om vad som händer?
Citera
2007-07-02, 20:14
Medlem
SpikeTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry Lonsdale
Kommer du vara på plats vid rättegången så att du kan rapportera om vad som händer?

Ska försöka, familjen behöver stöd och lite folk från vår sida.

Kommer ni ihåg killen som blev ihjälslagen för att han sagt till en annan att inte pissa i en trappuppgång, tror det var i Sthlm?
På denna rättegången var salen fylld av kompisar till de åtalade, de applåderade och skrattade när straffen (eller brist på straff) utdelades...
Detta ska inte hända denna gången.
Citera
2007-07-02, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpikeTV
Antar att ni läst tidningen idag, han blev ihjälkörd för att ha kritiserat ett gäng vandaler.
De slog sönder en kiosk och han försökte stoppa dem.
Vad säger ni? Känns som att mord är rätta ordet, ändå kallar de dådet för dråp.
Föraren släpps antagligen ut inom några månader och kan fortsätta leva sitt sjuka liv.

Vila i frid Martin, kommer alltid sakna dig.

har en nära släkting som dom hittade ute i Rimbo, norrtälje halshuggen och styckad kropp.
Ena fick dråp 4 år.
den andra hade dom inga bevis trots erkännande och han fick för grova narkotika brott och brott mot vapen lagen på 2.5 år.
dom hittade grejerna vid husransakan
allt för att inte min släkting ville sälja sin resturang
Citera
2007-07-03, 03:27
Medlem
galnemannens avatar
Det är inte ofta jag hör "raggare" mörda i Sverige. Däremot är det ofta jag hör invandrare mörda i Sverige. Nu är ju invandrarna en mycket större grupp, det är sant. Men det är fan inte ofta man hör ordet raggare i media när det kommer till mord och bara för att en idiot råkar tillhöra kulturen och sedan mördar nån lirare, inte fan kan man dra alla raggare över en kam.

Nu får ni fan skärpa er. Och nej, jag är inte raggare, inte på långa vägar. Patetiskt hur nu håller på egentligen.. En kille blev mördad, vad mördaren gör på fritiden eller hur han ser ut spelar inte någon jävla roll i detta ärandet.
Citera
2007-07-03, 10:45
Medlem
puberts avatar
Jo, för fan, raggare är riktiga våldsbrukare...

Efter att ha känt raggare hela mitt liv och med en hel släkt full av ex-raggare anser jag mig ha någorlunda koll på denna kult, och det är riktiga mördarmaskiner.

Dom åker i sina jänkare, är högljudda, fulla och odrägliga, lyssnar på sin rockabilly och... Eller vänta nu, värre än så blir det ju inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in