• 1
  • 2
2007-05-28, 13:51
Bannlyst
Alltså jag är inte förkyld har inga problem med varken hosta eller rinnande näsa, dock när jag joggar kan den börja rinna. Inte haft feber på 2 år ungefär.
Är dock ofta så att ja är lite täppt i ena näsborren ibland sen en månad tillbaks inte helt täppt men lite.

Ska jag skita i o tränna? Kommer jag få ärrbildning på hjärtat? Vill gärna komma igång igen så är tacksam för svar!
Citera
2007-05-28, 13:56
Medlem
Axons avatar
Jag har tränat med täppt näsa snart i 2 mån. Jag har inte feber eller andra förkylningssymptom.

Man kan inte alltid känna sig tip top mannen. Kör på för fan. Bara att hosta upp slemmet mellan seten och köra på.

Känner du dock huvudvärk, halsont och frossa ska du absolut ej träna men lite täppt näsa kan vara 100 saker (pollen kanske?)
Citera
2009-05-06, 19:29
Medlem
jtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Jag har tränat med täppt näsa snart i 2 mån. Jag har inte feber eller andra förkylningssymptom.

Man kan inte alltid känna sig tip top mannen. Kör på för fan. Bara att hosta upp slemmet mellan seten och köra på.

Känner du dock huvudvärk, halsont och frossa ska du absolut ej träna men lite täppt näsa kan vara 100 saker (pollen kanske?)

vet att det är en gammal tråd jag bumpar nu men jag vet att jag är allergisk mot björkpollen och är skit täppt i näsan men har inga andra besvär, är det lugnt att träna då?
Citera
2009-05-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtx
vet att det är en gammal tråd jag bumpar nu men jag vet att jag är allergisk mot björkpollen och är skit täppt i näsan men har inga andra besvär, är det lugnt att träna då?

Ja som axon skrev så brukar man dra en gräns vid halsont.

Om man inte kunde träna tack vare pollenallergi så skulle gymmen gå i konkurs under våren.
Citera
2009-05-06, 19:35
Medlem
absolut, men din nästäppa kommer lindras om du tar ex clarityn varje morgon
Citera
2009-05-06, 19:37
Medlem
Krayziebones avatar
ja har också täppt näsa men kallas nog "colombiansk hösnuva" tror jag
kanske det som du har
Citera
2009-05-07, 10:04
Medlem
MorningBreeze_s avatar
täppt i näsan är ingen mindre fara,kör på som vanligt bara
huvudvärk är ingen vidare fara,lite störrigt bara.
dock ska man hålla sig ifrån att träna när man har ont i halsen eller har feber .
Citera
2009-05-07, 11:25
Medlem
Sunners avatar
Jag är kroniskt nästäppt, men det har inte hindrat mig från att träna ett ganska bra tag, och jag lever än
Citera
2009-05-07, 12:34
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtx

Kop allergitabletter och Otrivin Menthol (nasspray). Kor pa allergitabletterna nar du vaknar och efter kvallsmalet, sa kan du anvanda nassprayen ungefar en kvart innan traning om det ar sa att du fortfarande kanner dig lite tappt. Helt fantastiskt bra, sa slipper du iaf snora ner vikterna och kommer dessutom ha mycket lattare att andas
Citera
2009-05-07, 15:28
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Kop allergitabletter och Otrivin Menthol (nasspray). Kor pa allergitabletterna nar du vaknar och efter kvallsmalet, sa kan du anvanda nassprayen ungefar en kvart innan traning om det ar sa att du fortfarande kanner dig lite tappt. Helt fantastiskt bra, sa slipper du iaf snora ner vikterna och kommer dessutom ha mycket lattare att andas

Det där med nässpray håller jag verkligen med om, för mig som inte är allergisk(har väl säkert något problem med näsan som jag egentligen borde kolla upp, men jag har inte orkat) så är nässpray rena rama dopingen, ett gott tips till alla som har besvär med snoken
Citera
2009-05-17, 11:58
Medlem
100apor.ses avatar
rädd att jag utvecklat pollenallergi....fyfan varit snorig i 2 v nu...första veckan var dock feber inblandat.

drog o träna nyss...fan kändes inge bra illamående o kändes allmänt dåligt

suck
Citera
2009-05-17, 12:05
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
rädd att jag utvecklat pollenallergi....fyfan varit snorig i 2 v nu...första veckan var dock feber inblandat.

drog o träna nyss...fan kändes inge bra illamående o kändes allmänt dåligt

suck

Clarityn eller liknande pa morgonen och Otrivin Menthol mot eventuell snuva en kvart innan traningen sa slipper du lida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in