2007-05-27, 23:06
Medlem
Curls avatar
Har bråkat med min htpc en hel del, gjorde en de misstag vid inköpen av delarna, som bland annat var att köpa ett HDA ljudkort. Den har bar krånglat och krångalt, trots att jag kopplar s/pdifsladden eller en optisk kabel så låter ljudet halvdant, och den vägrar ge någon signal/ljud till subwoofern.

Som det är kopplat går det en coaxialkabel in i min yamahaförstärkare, planen var från ursprunget att ljudkortet bara sklle skicka signalen "rå" till förstärkaren då den gör ett bra mycket bättre jobb med ljudet än ett mesigt ljudkort. Men nu vägrar ju det här fungera, tyvär.

Jag har även provar skita i ljudkortet och använda moderkortets coaxialport, men eftersom jag snålade på moderkortet så sitter det ett realtec 97 chip där, som inte ens verkar klara surround, så pln e gick åt skiten den med.

Jag går i köptankarna på ett nytt grafikkort, eller kanske moderkort, kan det finnas någon lösning till det problemet jag har med nu existerande hrdvare, eller rekommenderar ni att jag köper nytt moderkort/ljudkort?

Hoppas nån kunnig kan hjälpa mig, känns som om det borde sitta många här på forumet med htpc och surround så jag håller tummarna hårt.

Till mod: Om tråden blir dödfödd här så kanske den passar bättre i ljud och bildforumet, så jag skulle uppskatta om tid och ork hos någon mod kan hjälpa mig med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in