• 1
  • 2
2007-05-27, 22:33
Medlem
F5MMANs avatar
Jag är en av de som har en dålig vana av att just bita på naglarna, ser väldigt ofräscht ut men kan bara inte sluta.

Tror att jag talar för alla nagelbitare när ja säger att detta måste få ett stopp, det är skitsvårt att sluta Haha.

Någon som har tips?
Citera
2007-05-27, 23:24
Medlem
Bajsfacistens avatar
Finns ett illasmakande medel man kan köpa och applicera på naglarna. Jag testade det och det smakade ganska illa, men man vänjde sig vid smaken. Tanken med meldet är väl inte att man ska sluta bita för det smakar äckligt utan man ska komma på sig själv att man biter på naglarna.

Funkade inte för mig. Löjligt att använda nagelsax när tänderna är förträffligt bra för den uppgiften och tänderna har man alltid med sig. Börja bit på tånaglarna är mitt tips, det är en större utmaning och roligare.
Citera
2007-05-28, 00:16
Bannlyst
Kan inte heller sluta , så jävla svårt att hålla sig går fan inte sluta bita
Citera
2007-05-28, 00:45
Medlem
bjornebarns avatar
Jag är också beroende

Man skulle kunna doppa fingrarna i pepparspray, eller väldigt stark tabasco (jag hänvisar till kemidelforumet för info om extrahering av capsaicin), och låta vätskan avdunsta. När man sedan skall bita på fingrarna kommer det börja bränna utav ******* i munnen, vilket kanske kan få en att sluta

Eftersom capsaicin inte är vattenlösligt heller (vid lågt pH), så tar det tid att tvätta bort om man inte verkligen försöker, så det lär räcka iaf en dag. Hmm, det kan nog ändå bli dyrt i längden :/
Citera
2007-05-28, 01:01
Medlem
Lorelais avatar
Det är väl bara barn och missbrukare som tuggar på sina naglar? Vanliga människor som uppnått anständig längd och ålder och som inte rusar sig på olagliga substanser förstår väl vikten av att ha välvårdade händer.
Citera
2007-05-28, 16:02
Medlem
F5MMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Finns ett illasmakande medel man kan köpa och applicera på naglarna. Jag testade det och det smakade ganska illa, men man vänjde sig vid smaken. Tanken med meldet är väl inte att man ska sluta bita för det smakar äckligt utan man ska komma på sig själv att man biter på naglarna.

Funkade inte för mig. Löjligt att använda nagelsax när tänderna är förträffligt bra för den uppgiften och tänderna har man alltid med sig. Börja bit på tånaglarna är mitt tips, det är en större utmaning och roligare.

Men jag menar inte att bita på naglarna och finslipa litegrann, jag menar mer att råka bita bort alldeles för mycket och så ser det sjukt ut.
Halva nageln åt helvete.
Citera
2007-05-28, 16:03
Medlem
F5MMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Det är väl bara barn och missbrukare som tuggar på sina naglar? Vanliga människor som uppnått anständig längd och ålder och som inte rusar sig på olagliga substanser förstår väl vikten av att ha välvårdade händer.

Det är inget man själv väljer, man blir beroende du förstår inte om du inte har upplevt det
Citera
2007-05-28, 16:06
Medlem
Flärps avatar
Jag är också fast, men det är inget jag direkt lider av.

Medlet ni pratar om heter förresten Stopp o Väx, finns på apoteket. Det smakar typ Maskros om det, riktigt äckligt, men man vänjer sig vid smaken och tillsist tänker man inte på det, man bara biter. Så det enda sättet att sluta bita är bara att ge sig fan på det.
Citera
2007-05-28, 22:20
Medlem
Vanillababes avatar
Biter oxå på naglarna, har alltid gjort och kommer förmodligen alltid att göra. Har under några perioder i mitt liv slutat (bara genom att bestämma mig att nu får det vara nog) men blir alltid lika jävla irriterad över de "långa" naglarna så inom några månader har jag börjat om igen.

Pappa är alltid lika fashinerad då jag har lyckats klia sönder mig totalt (har eksem) eftersom jag inte har några naglar...
Citera
2007-05-28, 23:48
Bannlyst
Jag har aldrig ägt en nagelsax och biter ständigt på naglarna, dock biter jag inte så långt så det ser fult ut utan stannar vid "normallängd". Förstår inte varför man skulle gå ner längre så det ser sådär missbildat ut?
Som någon sa så finns det ingen anledning att inte göra det när tänderna passar så bra till ändamålet, bara man sansar sig lite.
Citera
2007-05-28, 23:56
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai

Hmm, enligt ditt resonemang är jag ett barn, för jag är ingen missbrukare. Men jag är 21 år gammal, så jag är inget barn, alltså måste jag vara en missbrukare. Men jag missbrukar inga substanser, alltså måste jag vara barn...

Suck, ja, jag tuggar på naglarna, så nu kan du beskriva precis hur min livsstil ser ut. -__- -_- ___--------___

Skulle du kunna säga vad du grundar ditt påstående på?
Citera
2007-05-29, 00:32
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bootis
Jag har aldrig ägt en nagelsax och biter ständigt på naglarna, dock biter jag inte så långt så det ser fult ut utan stannar vid "normallängd".

Nä, fan man biter ju inte ner naglarna tills det smakar knoge om dem, direkt. Jag stannar där huden börjar sitta fast i nageln, om det är nån som förstår vad jag menar.

Citat:

Det var då den grövsta generalisering jag har hört på länge. Varför skulle man vara antingen barn eller missbrukare bara för att man biter på naglarna?
Det är väl då ändå snyggare att ha nerbitna naglar än ha långa naglar med skit under?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in