Resultat: Hur göra med Fotomontagetråden resp Fotografering 2007 tråden?
Slå samman och klistra den
0%
0 röster
Behåll separerade och ingen klistrad
0%
0 röster
Behåll separerade och klistra båda
18,18%
2 röster
Behåll båda men låt dem vara "oklistrade"
18,18%
2 röster
Behåll båda, låt Fotomontage var klistrad (som idag)
9,09%
1 röster
Behåll båda men låt Fotografering 2007 vara klistrad
54,55%
6 röster
Annat
9,09%
1 röster
2007-05-26, 18:59
Medlem
Hispers avatar
Vi har två trådar idag där man kan visa upp sina mästerverk, en klistrad tråd med titeln Fotomontage och sedan har vi en tråd som heter Fotografering 2007 Samla era alster.

Känns det inte lite onödigt med två trådar? Skall vi slå ihop dem? Skall de vara klistrade båda eller bara en? I så fall vilken?

Eller finns det andra förslag?

Som det är idag så är det väl många klistrade trådar och jag kommer att komma med förslag på nedminskningar.

/Moderator
Citera
2007-05-26, 19:04
Medlem
Farbror Sallads avatar
Jag har inte varit aktiv i fotodelen av FB direkt, men jag är av den generella uppfattningen att trådar som klistras ofta "glöms bort", alltså motsatt effekt mot den man vill åt. En tråd där folk visar upp sina bilder är väl trevligare om den är "levande", och puttas upp när någon vill visa något?
Sen tycker jag nog inte man behöver skilja på fotografier och montage, bara folk talar om vad som är vad.
Citera
2007-05-26, 19:08
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Fotograftråden står för hälften av inläggen här enligt mig och den tror jag man skulle kunna klistra utan en negativ effekt. Kollar man på dom andra klistrade trådarna ser man att aktiviteten är under all kritik och att klistret är onödigt på dom enligt mig! En bra guidetråd skulle däremot vara riktigt bra enligt mig och man skulle kunna sammanfoga flera trådar med guider och tips...

Citera
2007-05-26, 19:12
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Fotograftråden står för hälften av inläggen här enligt mig och den tror jag man skulle kunna klistra utan en negativ effekt. Kollar man på dom andra klistrade trådarna ser man att aktiviteten är under all kritik och att klistret är onödigt på dom enligt mig! En bra guidetråd skulle däremot vara riktigt bra enligt mig och man skulle kunna sammanfoga flera trådar med guider och tips...

Att du tycker en bra guidetråd är viktig förstår jag Men jag håller nog med dig.
Citera
2007-05-26, 19:51
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:

Hmm, är det inte just därför det är lite tråkigt att klistra den? Det behövs ju inte om den är aktiv "av sig självt" så att säga.
Citera
2007-05-26, 20:44
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Hmm, är det inte just därför det är lite tråkigt att klistra den? Det behövs ju inte om den är aktiv "av sig självt" så att säga.

Det kanske skulle leda till ännu mer aktivitet, att bara ha två eller tre trådar ger med utrymme för andra trådar och det finns redan skickliga fotografer som har för vana att ladda upp sina nytagna bilder i fotograftråden. Det leder att besökare ser en klistrad tråd som faktiskt har nya posts. Finns många som brukar titta in och kommentera och ge kritik, de glömmer inte bort tråden för att den blir klistrad. Dom som är klistrade nu till för i alla fall inte mycket, om inte något alls...

Citera
2007-05-26, 23:02
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Det kanske skulle leda till ännu mer aktivitet, att bara ha två eller tre trådar ger med utrymme för andra trådar och det finns redan skickliga fotografer som har för vana att ladda upp sina nytagna bilder i fotograftråden. Det leder att besökare ser en klistrad tråd som faktiskt har nya posts. Finns många som brukar titta in och kommentera och ge kritik, de glömmer inte bort tråden för att den blir klistrad. Dom som är klistrade nu till för i alla fall inte mycket, om inte något alls...
Det kan du ha alldeles rätt i. Jag tycker och lägger mig i väldigt mycket, men det behöver ju inte stämma med vad andra upplever.

Hur som helst så ska jag försöka vara lite mer aktiv här framöver. Det är ju gott om pajasar på FB, men det här verkar vara ett trevligt hörn med "bra" människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in