Jo precis, jag vet att dom inte stödjer DX10 men frågan är om jag behöver detta. Det är inte brådis att köpa grafikkort, dessutom bara Vista som har DX10 stöd en så länge. Lär inte byte operativsystem för att spela några spel.
Det jag har kört mest är egentligen HL och HL2 spel samt rellaterade addons, samt några andra multiplayerspel.
Mitt 7600GT var bra men kortet var för stort och jag har inte spelat så värst mycket spel, brukar dessutom köra å 1024*768, knappast någon krävande upplösning.
Funderade på att köpa beg. kort, 8800GTS är ju klart mest krut i men känns inte som jag vill betala 3200kr totalt, momsen och frakten inräknad. Gav runt 2100 momsen plus frakten för mitt 7600GT när jag köpte det och då var det när korten kom ut.
Mest för att CS laggade för mycket på mitt skräpkort. Hade velat köpa 8600 serien men dom korten är ju värdelösa och de upptäcker man nu
Ett Nvidia 7900GTX för runt 1200-1300kr måste ju ge bättre prestanda för pengarna än ett 8800GTS eftersom jag inte spelar så många spel och dom kräver ju oftast inte så mycket krut. Kollade testerna och över lag så var 7900GTX cirka 10-20% sämre i prestandad, endast i vissa fall som med Oblivion vad det stor skillnad (utomhusmiljön) ? Och det är ingen som tror priserna kommer falla fram till sommaren.
Men det spelet är ju extremt och har varit det från början, jag spelar ju ändå inte Obliviån.
Nvidia har inga nya kort på gång vad jag vet i alla fall.