2007-05-26, 17:21
Medlem
SaftMannens avatar
Tjaba!

har ett MS Vista som tråden vistar på. Har nu hållt på i c:a 2 timmar med att försöka ställa in fägerna i Vista. Digitala bilder blir gryniga och blå färger blir lila osv, det spelar ingen roll hur många gänger jag ökar eller sänker blå samt röd färg varken i skärmens meny eller grafikminnets Är det någon annan som upplevt samma fel med fel färger? Eller finns det fler inställningar?
Tacksam för svar.
Citera
2007-05-26, 18:33
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaftMannen
Tjaba!

har ett MS Vista som tråden vistar på. Har nu hållt på i c:a 2 timmar med att försöka ställa in fägerna i Vista. Digitala bilder blir gryniga och blå färger blir lila osv, det spelar ingen roll hur många gänger jag ökar eller sänker blå samt röd färg varken i skärmens meny eller grafikminnets Är det någon annan som upplevt samma fel med fel färger? Eller finns det fler inställningar?
Tacksam för svar.

Har ingen egen erfarenhet av Vista direkt, men det snackas ju mycket om att grafikkortstillverkarna har haft ett jävlarns strul med att få drivarna att funka bra i Vista. Kanske är nån sån pryl.
Plocka hem senaste drivrutinen till ditt grafikkort, eller om du redan har den senaste, testa nån annan version.
Citera
2007-05-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Har ingen egen erfarenhet av Vista direkt, men det snackas ju mycket om att grafikkortstillverkarna har haft ett jävlarns strul med att få drivarna att funka bra i Vista. Kanske är nån sån pryl.
Plocka hem senaste drivrutinen till ditt grafikkort, eller om du redan har den senaste, testa nån annan version.

Vet inte vilket Falukropp menade (drivrutiner eller vista verision) men
Men om det är en kopia av Vista så kan det vara en gammal verision av programmet och/eller drivrutinerna till grafikkortet.

Jag har GeForce Go "4800"? inlaggt från fabrik i min laptop, hade liknande problem, bara att jag fick endast igång Vista Basic istället för Aero-mode.

Gick på nvidia; tillverkarna av grafikkortets hemsida, och försökte få hem rätt drivrutiner vilket tydligen inte fanns till vista (även om jag nu tankade ner det). Nu sitter grafikkortet med Geforce 7200.. fråga mig inte hur det gick till .. men det kan lika gärna vara samma drivrutiner som på det jag egentligen har. det funkar fint för mig nu i allafall.

bara prova!
Citera
2007-05-27, 07:29
Medlem
SaftMannens avatar
Allt som ovan testat har jag också testat, det är en äkta version av Home Premium. Laddat ner och installerat senaste drivruntiner, men icke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in