2007-05-26, 08:56
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att man blir mycket piggare av nån kopp kaffe än vad man blir på redbull ?
Citera
2007-05-26, 09:17
Medlem
Qidushs avatar
Det finns bättre energidrycker, som utöver taurin och koffein också innehåller nikotinamid. Dessa slår kaffe på fingrarna de första ronderna.

Kaffe har nackdelen med syror.
Citera
2007-05-26, 09:31
Medlem
Vilka energidrycker är det som innehåller nikotinamid?
Citera
2007-05-26, 09:56
Medlem
Himmler!s avatar
kaffe är godare men tex redbull ger ett mer uppåtliknande rus. Dock är det farligare i större mängder än kaffe.
Citera
2007-05-26, 09:59
Medlem
Doogless avatar
Enligt innehålls deklarationen så innehåller en burk Red Bull innehåller 80 mg koffein vilket motsvarar en vanlig kopp bryggkaffe eller ca 60 cl coca cola.Det är inte speciellt starkt! Red Bull säljs till det ruskiga överpriset 14-18 kronor.

Vill man ha en billigare och betydligt starkare energidryck,så finns det betydligt bättre alternativ. Tag 1st 200mg Koffeintablett+1 DL Druvsocker,så får du en energikick som heter duga, och som bara kostar några kronor.Fungerar lika bra att ta innan man ska träna eller när man måste vara extra koncentrerad tex när man pluggar.

Billiga Koffeintabletter som säljs Online finns det gott om. Det är bara att Googla på Koffeintabletter,så hittar man massor med träffar. Det finns ett märke som heter Alert FX och som innehåller 200st tabs med 200mg Koffein/tab och som kostar 79 kronor.Billigt!

Den enda gången som jag dricker Red Bull är i fall jag är på Krogen och känner att jag behöver energi. Då brukar jag dricka en Red Bull med Vodka.
Citera
2007-05-26, 11:39
Medlem
Liberty.s avatar
Blanda druvsocker vatten & lite citron & drick..
Det slår allt jag testat..
Håller inte i särskilt länge men när du väl är pigg är du pigg!!
Fungerar utmäkt när man varit vaken hela natten, då fungerar inte något annat lagligt för mig iaf..
Citera
2007-05-26, 12:29
Medlem
Rasta_xs avatar
Varför känns den här tråden nästan lite pinsam för?
Citera
2007-05-26, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rasta_x
Varför känns den här tråden nästan lite pinsam för?
För att du inte tillför den något.

Ont: Jag tycker nog redbull man blir piggare av redbull än vad man blir om man tar en kaffe. Men det är billigare med kaffe och tar man ett par koppar så ger det en bra effekt.
Citera
2007-05-26, 12:34
Medlem
spatrics avatar
Är det bara jag som blir rysligt slö av kaffe?
Citera
2007-05-26, 15:00
Medlem
En stor kopp ganska starkt bryggkaffe kan innehålla nästan 200 mg koffein. Vanligt är runt 150. Red Bull/Powerking/motsv. innehåller som sagt 80 mg. Det är hälften så mycket koffein.
Citera
2007-05-26, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suir
Är det bara jag som tycker att man blir mycket piggare av nån kopp kaffe än vad man blir på redbull ?
kaffe lätt.
Citera
2007-05-26, 15:29
Medlem
Giffoxs avatar
Den som säger att kaffe är verkningslöst har aldrig satt i sig en hel 1l-termos espresso under ett högskoleprov. Jag tror att det är så det känns att ha ADHD...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in