• 1
  • 2
2007-06-02, 23:45
Medlem
Zibris avatar
Lösningen AlienBilly beskriver funkar dock för Br33W1337... Fast det finns win-binaries.

http://pp.kpnet.fi/blaze/files/irssi...dalone-0.3.exe
Citera
2007-06-03, 00:22
Medlem
Det är ju en stor skillnad på att bara ha ett shellkonto och ha ett konto man får köra en spelserver ifrån.
Citera
2007-06-03, 00:28
Medlem
grens avatar
Kan någon vara snäll och förklara för mig vad ett shellkonto är och vad det fyller för funktion?
Citera
2007-06-26, 16:09
Medlem
javla_bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Kan någon vara snäll och förklara för mig vad ett shellkonto är och vad det fyller för funktion?

Du får ett användarkonto på en linuxburk och kan logga in genom SSH och göra olika saker, t.ex. använda IRC, webserver, lagring osv. Sen brukar ju screen finnas så att man kan köra program medan man inte är inloggad. Man kan säkert installera nån IRC-bouncer med om man vill ha det.
Citera
2007-06-26, 23:25
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javla_bajs
Du får ett användarkonto på en linuxburk och kan logga in genom SSH och göra olika saker, t.ex. använda IRC, webserver, lagring osv. Sen brukar ju screen finnas så att man kan köra program medan man inte är inloggad. Man kan säkert installera nån IRC-bouncer med om man vill ha det.

Vill man köra en IRC bouncer med eget domännamn och kanske sätta upp en eggdrop bot så är reverse.net ganska bra, eller har i alla fall haft rykte om sig att vara det. Det är i och för sig inte Linux utan FreeBSD, men det är väl inget som jag personligen skulle se som någon nackdel i sammanhanget.

Annars så finns #shells på EFnet. Det är (eller var i alla fall förr - jag har kommit bort lite från IRC med åren) ett bra ställe att gå till om man vill veta vilka som har shellkonton att erbjuda och hur servicenivån är.
Citera
2007-06-27, 19:04
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javla_bajs

Det kan man ju fixa lätt hemma med numera med tanke på gamla uttjänta datorer. Den största fördelen med att ha ett "riktigt" shellkonto är antagligen att det ligger på en stabil lina i en säker serverhall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in