• 1
  • 2
2007-05-25, 22:51
Medlem
DennisOlofs avatar
Hej.

Har för närvarande ett shellkonto på en unix burk, kostar mig runt 100kr per år. Utrymmet är dock bara 100mb, bra lina är det iofs (tror det är gigabitanslutning ända in i serverdatorn). Har för mig den sitter uppkopplad mot sunet, är lite osäker.

Det jag har funkar bra men osäkert hur länge till det vara, jag använder det inte så mycket för den delen, har lite hemsidegrejer där, kör BT tracker ibland (endast för privat syfte). Och har kört lite annat till och från.

Jag undrar om man kan skaffa sig ett shell konto hos någon annan ?

Vet inte vad man kan få, har noll koll, någon som vill utvecka ?
Citera
2007-05-26, 17:24
Medlem
Megaforces avatar
Vad vill du ha egentligen. Det finns en del webleverantörer som erbjuder dig virtuella servrar eller gamla utrangerade servrar för ett par hundra kr i månaden, och då får du en hel server för dig själv inkl konton med bra bandbredd (dock med begränsning på datamängd per månad).
Citera
2007-05-26, 18:32
Medlem
javla_bajss avatar
http://123.shellkonto.se/
Där har du 1GB utrymme.
Citera
2007-05-26, 23:29
Medlem
DennisOlofs avatar
Nja jag tänkte mig inte en egen server utan shellkonto på en hyffsad burk, utrymmet behöver inte vara så värst stort.

Jag vill ju ha alternativ då jag inte vet hur länge det andra shellet lever. Såg idag att datorn uppgraderats.

Dual 2.4Ghz Xeon, 1Gb ram, 3st 130Gb IDE WD i raid eller något sådant, typ 2 i raid och den tredje för backup kanske. Undra om den där burken orkar driva en HL2 server, ska snacka med admin, vore skoj. Plus man numera har 4gb utrymme, finfint för 100kr / år

Samt det finns inga trafik begränsningar.

javla_bajs, är det 300kr/år låter ju helt ok. Har ju tänk det mest som att t.ex köra lite småsaker till och från. Finns det inte dom som har obegränsad trafik även om man bara får t.ex. 10Mbit anslutning då.

Men dom som vet, tryck in flera tips om vart man kan få tag i shellkonton
Citera
2007-05-27, 13:24
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
javla_bajs, är det 300kr/år låter ju helt ok. Har ju tänk det mest som att t.ex köra lite småsaker till och från. Finns det inte dom som har obegränsad trafik även om man bara får t.ex. 10Mbit anslutning då.
"Bara får" 10 mbit. 10 mbit på en stabil server för 300 per år är skitnice enligt mig.....
Citera
2007-05-27, 15:43
Medlem
DennisOlofs avatar
Självklart nöjer jag mig med 10Mbit eller sämre, det trevliga är om man kan få flatrate.

Nu kör jag ju såklart vidare på mitt nuvarande shell, men det finns inga garantier att det varar för evigt :/

Så jag vill ha lite alternativt.

http://123.shellkonto.se/

Var riktigt bra, lagom och inte för dyrt.
Citera
2007-05-27, 15:50
Medlem
00010000s avatar
Jag kör själv med shellkonto.se och kan inget annat än rekommendera dom starkt.
Trevlig och snabb personal och man får alltid information via mail när dom ska göra någon uppgradering/service eller liknande.

Billigt, bra med utrymme och helt ok med 5 gigabyte överföring per månad (och billigt om man "övertrasserar" så att säga).

Haft dom nu i 9 år eller så och är nöjd.
Citera
2007-05-27, 17:11
Medlem
DennisOlofs avatar
Hupp 9år. Det gick inte av för hackor.

Frågade just adminen på mitt shell, iom dom har ny burk och mycket annat som belastade förut har slutat att köras på den.

Sa han att nog kan jag få köra en HL2 server där om jag vill, najs
Citera
2007-05-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Hupp 9år. Det gick inte av för hackor.

Frågade just adminen på mitt shell, iom dom har ny burk och mycket annat som belastade förut har slutat att köras på den.

Sa han att nog kan jag få köra en HL2 server där om jag vill, najs

Om du vill så får du gärna skicka pm till mig om den shellservern, är i behov av ett nytt shellkonto att köra irssi från
Citera
2007-05-28, 23:16
Medlem
DennisOlofs avatar
Br33W1337 hehe nja. Det går inte. Är privat shell server hos en förening.

Lyxigt att dom har fixat ny server, man får köra spel server och inga trafikbegränsningar. Förutsatt man inte sänker linan.

Gigabitkort i burken numera också.

Ska försöka få upp en spelserver där snart

Jag sökte ju nytt shellkonto (eller där det finns) ifall det andra försvinner, finns inga garantier att man kommer få ha kvar det.
Citera
2007-05-29, 00:54
Medlem
AlienBillys avatar
Sno någon familjemedläms uttjänta dator typ en gammal P2 450Mhz eller liknande och installera linux på så har du evig tillgång !
(förutsatt att du inte bor i typ Kolsva och har 28.8 telefon modem)
Citera
2007-06-02, 22:05
Medlem
DennisOlofs avatar
AlienBilly har tillgång till burk och kör redan, har ingen bra lina dock, vill köra spelserver samt lite annat godis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in