2007-05-25, 19:26
Medlem
Helt ny på linux så har testat backtrack 2 live-cd, tänkte det var lämpligt att köra live-cd först. Har som sagt var inte så bra koll på plattformen så undrar hur jag ska göra för att kunna hitta ett usb-minne jag har inkopplat, vill ju kunna spara och ladda filer från det. Har förstått att jag ska mounta det (eller?) men inte hur jag gör.
Citera
2007-05-27, 15:22
Medlem
Backtrack är ingen nybörjar diast, lär dig först GNU/Linux innan. Börja med Cruc eller Archom du vill lära dig.
Citera
2007-05-27, 18:05
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaset
Backtrack är ingen nybörjar diast, lär dig först GNU/Linux innan. Börja med Cruc eller Archom du vill lära dig.

Crux menar du väll ändå?
Citera
2007-05-27, 18:26
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Crux menar du väll ändå?
Väl menar du väl? For the record är det CRUX.
Citera
2007-05-27, 18:32
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbomb
Helt ny på linux så har testat backtrack 2 live-cd, tänkte det var lämpligt att köra live-cd först. Har som sagt var inte så bra koll på plattformen så undrar hur jag ska göra för att kunna hitta ett usb-minne jag har inkopplat, vill ju kunna spara och ladda filer från det. Har förstått att jag ska mounta det (eller?) men inte hur jag gör.

Tja, att köra från livecd ger ju ingen direkt rättvis bild av det hela. Det är bara segt och jobbigt.

För att kunna mounta ett usbminne måste du ha stöd för USB mass storage och SCSI disks i kärnan (underförstått att du måste ha stöd för SCSI och USB också för att kunna köra de tidigarenämnda).

USB-minnet kommer dyka upp som /dev/sda (om du inte har andra scsidiskar i datorn, vilket jag antar att du inte har)

Finns garanterat howtos om ämnet också, bara att googla loss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in