• 1
  • 2
2007-05-25, 18:46
Medlem
spongejohns avatar
...ja, vad är det för nåt?

Känner mig förvirrad, dum, och okoncentrerad. Kan inte hitta bipacksedeln. La, den i skåpet, men nu e den borta. Förvirrad som sagt.

Känner stickningar i kroppen också. Handflatorna, ryggen, armarna.

Vad göra?

ringa akut?
Citera
2007-05-25, 18:48
Medlem
xavi8222s avatar
Här är bipacksedeln:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Det är väldigt svårt att överdosera denna medicin.
Citera
2007-05-25, 18:50
Medlem
spongejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Här är bipacksedeln:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Det är väldigt svårt att överdosera denna medicin.

Har bara tagit mitt vanliga. 10 mg. "Skitstressad", uppe i varv...va fan ska jag göra...aldrig känt såhär förr....inte tagit nåt annat...
Citera
2007-05-25, 18:51
Medlem
spongejohns avatar
Har käkat det i ca 3 veckor nu.. ska sägas....men hittar inte packsedeln...vad ska jag göra?
Citera
2007-05-25, 18:53
Medlem
spongejohns avatar
"Om du har hög feber, oro, känner dig förvirrad, darrar och har plötsliga muskelsammandragningar kan dessa vara tecken på ett sällsynt tillstånd kallat serotonergt syndrom. Vänd dig då till din läkare."

blir akuten då...
Citera
2007-05-25, 18:58
Bannlyst
mja efter tre veckor tycker man biverkningarna borde vara borta, så ring och hör med sjukhusupplysningen eller åk till akuten...

http://www.sos112.info/sjukvardsupplysning/
Citera
2007-05-25, 19:33
Medlem
Det är nog insätningsproblem du fått, de kan vara några veckor.
Jag fick totalspel på Cipralex, jag fick PÅ attacker dygnet runt och det blev till att åka till psyk, där fick jag lite Stesolid för att överleva.

Det är mycket vanligt tat du blir sjukare när du börjar med SSRI, men av nån anledning tycks de undvika berätta detta för en, jag trodde själv jag skulle bli helt galen o hamna på dårhus eller nåt, fattade ingenting.

Varför tar du dem?
Tänk på att om det är för nån form av ångest kan det vara helt falska problem du känner av, ångest gå ju upp o ner i styrka mest hela tiden.

10mg är väldigt lite, jag åt dubbelt det.
Citera
2007-05-26, 03:04
Medlem
spongejohns avatar
ja, det var bättre sen när jag fick i mig lite lungnande. Atarax fick jag ifall jag skullle bli såhär. Svårt att sova o så.

Stoppade i mig två atarax, så somnade jag....vaknade nyss och känner bara ångest. Alla jag brytt mig om är borta, morsan (hon tog livet av sig), och tjejen...slog sönder mobilen, med alla messs från henne, och alla andra. Vill bara dö.

Känner mig bara allmänt fucked up...
Citera
2007-05-26, 05:10
Medlem
Ja det är ett helvete med ångest.

Som jag såg nån hade skrivit på forumet "mer än en dags ångest är outhärdligt".

Jag har som du väldiga sömnsvårigheter och fick tabletter som Lergigan och liknade först, men de tenderar sluta fungera väldigt snart så till slut var jag tvungen att börja ta Stesolid.

Jag vet att jag kan bli beroende, men jag räknar med att de (läkarna) hjälper mig om jag får problem att sluta.

Alltså valet mellan PÅ med svår ångest och en lugnande tablett för att slippa eländet i några timmar käns inte svårt, man skiter i ev. framtida problem bara man kan få vara lugn och känna sig normal ett tag.
Citera
2007-05-26, 13:02
Medlem
Jensofswedens avatar
Du behöver inte åka till akuten och du har med 99,9999% chans inte serotonergt syndrom. Trust me

Vänta ett tag till och det kommer att plana ut och gå över, fortsätt äta atarax, ät och sov bra och rör på dig.
Citera
2007-05-31, 03:21
Medlem
spongejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Du behöver inte åka till akuten.

Men jag gjorde det.
Var inspärrad i två dagar. Jag bryr mig inte längre...
Citera
2007-06-11, 21:48
Medlem
Jensofswedens avatar
Ja jag förstår inte vad du ska med mediciner till egentligen. Ta tag i ditt liv istället, du mår ju bara skit av medicinen ändå.

Nezan, ja ångest är ett helvete och det är ett problem med dessa snabba lösningar i tablettform.
Ett jävligt stort problem.

Människor lär sig inte handskas med livet och sin ångest utan dämpar den på automatik med läkemedel, som i sin tur skapar mer ångest när du står utan den "livsviktiga" medicinen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in